Yargýdaki Paralel Yapýlanmanýn ne tür bir saikle oluþturulduðunu ve nasýl bu denli dirençli olabildiðini anlayabilmek için hikayenin baþýný bilmek gerekiyor. Devlette her türlü dini alametin yasak olduðu dönemlerde normal karþýladýðýmýz “kendini gizleme” taktiðinin geçici deðil yapýsal ve ele geçirme amaçlý olduðunu anladýðýmýzda zaten iþin rengi belli olmuþtu.
Küçük bir misal vereyim, dershanelerin F1 sýnýflarýnda özenle seçilmiþ ve eðitilmiþ üstün nitelikli gençler, üniversite sýnavý yaklaþtýðýnda aman gaz yapar diye bulgur pilavý dahi yedirilmeden dualarla salimen sýnav gününe ulaþtýrýlýr. Aileleri hayran býrakan bu ihtimamýn sebebi gençlerin devþirilecek olmasýdýr. Aileden izin alýnýr. Burslu okutulan yüzde 10 dilimindeki gençlere okul ve bölüm tercihleri yaptýrýlýr. Bilim adamý olabilecekken Moðolistan’a öðretmen olarak atanan “altýn nesil” böyle yetiþir.
Askeri okul için ailelerle erkenden iletiþim kurulur. Askerlikte dindar aile profili ya da imam hatip gibi bir okul geçmiþi olmamalýdýr. Askeri okula gidecek olan öðrenciler Cemaat’in okul ve dershanelerinde de yetiþtirilmez. Onlarýn devþirilmesi en meþakkatli olanýdýr. Hukuk kazanýp okuyanlarýn savcý ya da hakim olabilmeleri için iliþkide olduklarý çevreden soyutlanmalarý kýz iseler þayet baþlarýný açmalarý gerekmektedir.
Pensilvanya’ya din turizmi
Amaç kutsaldýr: Devleti hizmet hareketi için seferber etmek. Bu bir tür cihaddýr! Pensilvanya’daki zat ise adete bir din turizmine dönüþmüþ olan ziyaretlerde içtiði suyun artýðýný þifadýr diye dýþarýda bekleyenlere sunulmasýna ses çýkarmamaktadýr. Mehdi ya da Mesih her ne inancýysa; “Hizmet Devleti” idealinin efsunu da böyle saðlanýr. Böyle böyle inþa edilen bir yapýnýn kolektif bilinci, sorgulamayý deðil onaylamayý öðrendiðinden ve çok erken yaþlarýndan itibaren ya tehdit ve þantajla ya da Mehdi, Mesih, Müceddid gibi kesin inançlýlýðýnýn imkanlarýyla bir dini cemaat olmanýn ötesinde bir suç çetesine dönebilmiþtir. Sicilini Cemaat’in okullarýndan, dershanelerinden bile temizlemek suretiyle edinilen bir devlet kariyeri, on yýllardýr kendini gizlemenin yarattýðý psikolojik tahribat... bütün bunlarý da üzerine eklediðinizde ne denli saðlýksýz bir yapýlanma ile karþý karþýya olduðumuzu tahayyül etmek daha kolay olacaktýr.
Yargýda Birlik Platformu Sözcüsü ve Ankara Cumhuriyet Savcýsý Abbas Özden’in birkaç haftadýr medyaya verdiði röportajlarý takip edenler Paralel Yapýnýn HSYK seçimleri için oluþturduðu tehlikenin de farkýndadýr sanýyorum. 12 Eylül 2010’daki Anayasa deðiþikliðindeki “HSYK’da her üyenin tek aday için oy kullanma” þartýný Anayasa Mahkemesi’ne götürmek suretiyle baþlayan YARSAV- Paralel Yapý ittifaký þimdi de ortak aday listesiyle seçime giriyor. Özden, Paralel Yapýnýn YARSAV’ý iþgal ettiðini söylüyor. Ýmam vesayetine baðlanmýþ bir yargý gücüne karþý bütün hakim ve savcýlarý uyarýyor. Dindar solcu, Alevi, ülkücü... her meþrepten eðilimin birlik olduðu çoðulcu bir yargýnýn ilk adýmý olsun için oluþturduklarý Yargýda Birlik Platformu’nun listesine desteðe davet ediyor.
Özden Star Gazetesi’nde Fadime Özkan’a verdiði röportajda yargýdaki insan kaynaðýnýn nasýl oluþtuðuna dair çarpýcý tespitlerde bulunuyor: “Zeki çocuklarý prens olarak yetiþtirdiler. Halen YARSAV’ýn yönetiminde olanlar var. Ayrýca kullanabilecekleri türden sorgusuz sualsiz hizmet edebilecek insanlarý seçtiler. Vakti gelince o kiþiler verilen talimatlarý harfiyen uygulamak zorunda kalýyor... Cemaate ‘yeter artýk yakamý býrakýn’ diyen arkadaþ ‘hemen ertesinde iki müfettiþ geldi’ diye anlatýyor.”
Elif Çakýr’ýn önceki gün yazdýklarý dudak uçuklatan cinsten. Paralel Yapý’nýn, savcýlarýn sicilini bozmak ve bu sayede kýdem almalarýna mani olmak için attýklarý iftiralarý duyunca insan gerçekten hayret ediyor! Dahasý korkuyor!
Yargýdaki Paralel Yapý bu iþte.
Hakim ve savcýlar 12 Ekim’de sadece devletin, milletin, yargýnýn baðýmsýz ve tarafsýzlýðýnýn muhafazasý için deðil kendilerini rehin alan bir yapýyý temizlemek için de oy kullanacaklar.