Yemek tutkunlarýna yeni bir adres

Yaklaþýk bir yýldýr Kanyon Alýþveriþ Merkezi’nin ilk katýnýn sað koridoru kapalý kapýlar ardýnda hummalý bir çalýþma içindeydi. Pek çok kiþi ortaya ne çýkacaðýný merakla beklerken geçtiðimiz ay kapýlar açýldý. Böylelikle çocukluðumuzun markasý Intema Mutfak farklý bir konseptle karþýmýzda. Ýntema Yaþam; mutfak, yemek, aksesuar, eðlence, yaþam fikirlerini bir araya getiren ve ziyaretçilerine pek çok deneyimi bir arada yaþatmayý hedefleyen yeni bir konseptle görücüye çýktý. Ýntema Yaþam, yemek tutkunlarýna bambaþka bir dünya vaat ettiðini iddia ediyor. Eczacýbaþý Ailesi’nin dördüncü kuþaðýný temsil eden Ýntema Yaþam Genel Müdürü Emre Eczacýbaþý ile markanýn yeni konsepti ve hedeflerini konuþtuk. “Ýsteyen bir kahve içmek için uðrayacak, isteyen hayalindeki mutfaða sahip olmak için tasarýmcýlarla toplanabilecek” diyen Emre Eczacýbaþý ile sohbet deneyimsel pazarlamadan, mutfaktaki yeni trendlere ve yemek dünyasýna uzanan bir tur yapmamýzý saðladý. 

- Marka için radikal bir deðiþiklik olmuþ, neden?

Sadece mutfak üreten ve satan deðil, ayný zamanda insanýn ve dünyanýn yemekle olan iliþkisi üzerinden, mutfakla olan baðýmýza yepyeni boyutlar ekleyen bir platform hayal ettik. Müþteriler artýk pasif birer tüketici deðiller. Markalar, hedef kitlelerine, oluþturduklarý platformlarda ürün ve hizmetlerin ötesinde bir deneyim sunuyorlar. Müþterilerin aktif katýlýmý taraflar arasýnda hem güçlü bir bað kurulmasýný saðlýyor hem de bu deneyimden her iki taraf da yeni þeyler öðreniyor. Ýntema Yaþam da böyle… Ýþ ortaklarýmýz ve müþterilerimizin yemekle ilgili hikâyelerini paylaþabildiði, yaþanan deneyimlerle deðiþime açýk, ayný zamanda, modüler bir yapýda. Bir diðer trend de, mutfaðýn giderek sosyal bir yaþam alaný olarak tasarlanmaya baþlanmýþ olmasý. Ýntema Mutfak’tan Intema Yaþam’a dönüþümümüze, sanýrým en büyük ilham kaynaðý da bu oldu. Bir diðer ilham kaynaðý da 2011 yýlýnda kurduðum ‘The Bootstrap Project’ adlý sosyal sorumluluk platformu oldu. Kaybolmaya yüz tutmuþ zanaatlarla uðraþan ustalarý bulup onlarýn hikâyelerini paylaþarak ürünlerini web sitemizden satýyorduk. Elde edilen gelir, bu zanaatlarýn korunmasý ve geliþtirilmesi için kullanýlýyordu. Intema Yaþam’ý hayata geçirirken ‘Bootstrap’ta deneyiminden faydalandým.

- Mutfakta yemek yapýlýr biter, Intema Yaþam’la hayatýmýzda ne deðiþecek?

Ýþ modelimizin merkezinde mutfak var. Yaþamýn getireceði yenilikleri mutfaða, mutfaðý da evin kalbine yerleþtirmeyi hedefliyoruz. Duraðan deðil, modüler, deðiþken bir yapýda tasarlandýðý için, Ýntema Yaþam kendini sadece mutfak ile de sýnýrlamýyor. Müþterilerimiz, evlerinde nereyi kendilerine yaþam alaný seçmiþse orada, kendilerini ifade edebilecekleri ürünlerle yanlarýnda olmak istiyoruz. Ýntema Yaþam Akademi ve Le Cordon Bleu Akademi þefleri ile ilham veren yemek atölyelerinden, yüzlerce sofra ve mutfak ürününe; içerisindeki restoran ve cafelerden, doðal gýda satýþýna kadar yemeðe dair pek çok þeyi bu iþ modeli tek platformda, Kanyon’daki maðazamýzda bir araya getiriyor.

- Arkadaþlarýna neden burada yemek piþirsin insanlar?  

Haklýsýnýz; þimdilik izlenebilecek bir dizi ya da maç yok Ýntema Yaþam’da. Ziyaretçilerimizin kendi hikâyeleri var. Mutfaðý sosyal bir alan olarak evlerimizde yeniden tanýmlarken, mutfakta masanýn etrafýnda buluþmayý seçenleri, hiç olmazsa bir süreliðine de olsa, birbirlerini dinlemeye, güzel tat ve kokularla mutluluðu paylaþmaya davet ediyoruz. Rutinin dýþýna çýkýp farklý þeyleri deneyimlemek, bu keyfi daha da arttýran bir unsur. Ýntema Yaþam Akademi ya da Le Cordon Bleu Akademi þeflerinden öðrenebilecekleri birkaç küçük kolaylýk, müþterilerimizin hayatlarýna yeni tatlar ve mutluluklar da ekleyebilir.

- Mutfak çözümlerinde iþ nereye gidiyor? Ultra tasarýmlar görüyoruz. 

Bir zamanlar yalnýzca bir tezgâhtan, bir evyeden ibaret olan mutfaklar vardý. Bugün mutfaklar, özel tasarým masalar, iskemleler, duvar dekorasyonlarý, tavandan asýlan unsurlar ve özel ýþýklandýrmalarla, giderek ruhu olan mekâna dönüþtü. Müþterilerimiz artýk mutfak mobilyasýndan fazlasýný bekliyor. Ev yaþamýný kolaylaþtýrýcý çözümler, tasarýmlar talep ediliyor. Mutfak mekânýný, sadece uðradýðýmýz deðil, yaþama þeklimizle bütünleþen bir yapýya dönüþtürmeye baþlýyoruz.

- Burada bir de gýda marketiniz var. Üreticide aradýðýnýz kriterler neler?

Yeni ürünler, tasarýmlar ve deneyimlerle Ýntema Yaþam kendini sürekli yenileyecek… Mutfak ve yemek kültürüne kendini adamýþ yerel üreticiler bu çatý altýnda kendine hep yer bulacak. Yeni markalara, yeni giriþimcilere destek olacaðýz. Türkiye’nin birçok bölgesinde çok özel üreticilerimiz var. Bu üreticiler ne yazýk ki, Ýstanbul piyasasýnda ürünlerini sergileme olanaðý bulamýyorlar. Gerekli testleri geçen ürünleri ‘Tema alaný’ dediðimiz bölümde müþterilerimizin beðenisine sunuyoruz. Bu iþin sosyal bir sorumluluk olduðuna da yürekten inanýyoruz. Ýntema Yaþam ile çalýþmak isteyen yerel üreticiler www.intemayasam.com.tr internet adresimizde yer alan iletiþim bilgilerimizle bize ulaþabilirler.

The Bootstrap Projesi’nde geleneksel zaanatlarla uðraþan ustalarýn ürünleri satýldý. Elde edilen gelir onlarýn korunmasý ve geliþtirilmesi için kullanýldý. 

2018’in mutfak trendleri

Minimalizm hayatýmýza daha da çok yerleþecek gibi görünüyor. Fonksiyon dýþý abartýlardan arýnmýþ tasarýmlar giderek daha ön plana çýkýyor. Daha doðal ve pastel renkler, toprak ve hava tonlarý 2018’de de hayatýmýzda olmayý sürdürecek. Mutfaklarýn yüzlerini giderek daha da fazla doðaya döndüðünü söylemek mümkün. Doðal malzemeler yine ön planda. Öyle ki bugün, mat ve doðal ahþap doku kombinasyonlarý mutfaklarýn vazgeçilmez birer öðesi haline geldi. Ham malzemeler, iþlenmemiþliði mümkün olduðunca göstermeye çalýþan ahþaplar yine en gösteriþli tasarým elemanlarý. Kulplar yerini doðal kapak oyuklarýna býrakýrken, krom ve çelik yerini, altýn ve bakýr renklerine býraktý. Nostaljik bu dokunuþlar kuþkusuz mutfaklarý daha da sýcaklaþtýrýyor. Böyle olunca da insanlar içinde daha fazla zaman geçiriyorlar. 

Emre Eczacýbaþý

Eczacýbaþý ailesindeki 4. kuþak. Robert Kolej’den mezun olduktan sonra ekonomi alanýnda lisans ve ardýndan iþletme alanýnda yüksek lisans eðitimi aldý. Price Waterhouse Coopers’da bir dönem çalýþtý. Farklý sektörlerde faaliyet gösteren birçok kuruluþun iþ dinamiklerini tanýma fýrsatý buldu. 2008 yýlýndan bu yana Eczacýbaþý Topluluðu bünyesinde çeþitli görevler üstlendi. Bugün Ýntema Yaþam’ýn Genel Müdürü.