Yeni Türkiye ve en uzun MGK

Yeni Türkiye kavramý hakkýndaki görüþlerimi daha önce de yazdým.
Bu kavramý seviyorum ama içini iyi doldurmak kaydýyla. 

Yeni Türkiye arayýþý eski Türkiye’den memnun olmayanlarýn iþidir, ben deðilim, hala da deðilim.

Yeni Türkiye de ancak eski Türkiye ve kurumlarý iyi tanýmlandýðý ölçüde anlamlýdýr.

Eski Türkiye ve kurumlarý iyi tanýmlanmadan yeni Türkiye lafý havada kalýr.

Eski Türkiye dendiðinde benim aklýma büyük çoðunluðu anayasada tanýmlanmýþ eski vesayet kurumlarý geliyor.

Yeni Türkiye de ancak bu kurumlarla hesaplaþarak, bu kurumlarý temizleyerek kurulabilir, gerisi bence boþ laftýr.

Eski Türkiye dediðinizde aklýnýza gelen ilk eski, köhnemiþ kurum hangisidir?

Benim aklýma gelen ilk eski Türkiye kurumu MGK’dýr.

Anayasal dayanaðýdýr, MGK genel sekreterlik yasasýdýr.

MGK lök gibi baþýmýzda kaldýðý, olduðu sürece yeni Türkiye anlamsýz bir slogan olarak kalacaktýr, herkesin bunu iyi görmesi lazýmdýr.

Bizim gazete Star’da geçtiðimiz hafta þöyle bir haber çýktý: “Son yýllarýn en uzun MGK’sý ve alýnan kararlar. Cumhurbaþkaný Erdoðan’ýn ilk kez baþkanlýk ettiði Milli Güvenlik Kurulu toplantýsýnýn uzamasý, Ankara kulislerini meraklandýrdý. 28 Þubat döneminde en uzun MGK olarak bilinen toplantý 9,5 saat sürmüþtü. Bu geceki MGK 10 saati aþarak rekoru kýrdý ve cumhuriyet tarihinin en uzun MGK’ý olarak zikredilmeye baþlandý.” 

Þimdi þu basit gerçeði tartýþmamýz lazým.

Yukarýdaki satýrlarý okuduðunuzda yeni bir Türkiye ortamýna geçildiði izlenimi sizde uyanýyor mu? 

Bir resmi toplantýnýn uzamasý Ankara kulislerini neden heyecanlandýrmaktadýr?

Yeni Türkiye 28 Þubat karanlýk günlerinin MGK rekorlarýný egale etmek ya da aþmak anlamýna mý gelmektedir?

Cumhuriyet tarihinin en uzun MGK’sýný yapmak marifet midir?

Cumhuriyet tarihinin en uzun MGK’sýnda ele alýnan konulara bir göz atýn lütfen, bu konularýn hangisi demokratik bir hukuk devletinde Bakanlar Kurulu’nda ele alýnamaz?

Bu konular Bakanlar Kurulunda ele alýnamayacak ise TBMM’nin hükümete verdiði güven oyu ne anlama gelecektir?  

Bazý konularýn hassasiyeti nedeniyle Cumhurbaþkanýnýn da bu toplantýlarda olmasý isteniyor ise Anayasa zaten Cumhurbaþkanýna Bakanlar Kurulu’na baþkanlýk etme yetkisini vermektedir.

“En hassas” denen memleket meselelerinin bazý bakanlarýn giremediði ama bazý memurlarýn girebildiði bir toplantýda ele alýnmasý nasýl bir demokratik hukuk devleti anlayýþýdýr?

Bazý memurlarýn, mesela generallerin teknik bilgisine ihtiyaç duyulacak bir mesele söz konusu ise Baþbakan ya da Cumhurbaþkaný hatta Milli Savunma Bakaný ilgili generalleri neden çaðýrýp bilgilerine baþvurup sonra teþekkür etmemektedir?

Karar süreçlerinde bazý bakanlarýn olmadýðý ama bazý askerlerin olduðu bir Türkiye’ye yeni Türkiye demek kimin içine sinecektir?

MGK bugün için anayasal bir kurumdur, yapýlacak iþlerin bir sýnýrý olabilir, bunu anlarým.

Ama bir koþulla.

AK Parti’nin, 2015 seçimleri sonrasý yapýlacak (Ýnþallah) yeni anayasada bu askeri vesayet kurumunu, MGK’yý kaldýracaðýný, anayasal statüsü olmayan bir danýþma organýna dönüþtüreceðini þimdiden deklare etmesi koþuluyla.

Yeni Türkiye çok önemli bir kavram, lütfen reel politik kaygýlara bu çok önemli kavramý yedirmeyelim.