E-posta kutumuzda bir e-posta…
“11. Ýnovasyon Zirvesi’ne davetlisiniz”.
Bundan önceki 10 zirvenin 8’ine katýldým. Kalan iki etkinliðin de sonuç bildirgesini okudum. Bu 10 etkinliðin hepsi ayný sonuçla bitiyordu : “Gelecek inovasyonda, inovasyon yapan kazanacak”.
50’den fazla giriþimcilik zirvesine katýldým. 50’si de ayný sonuçla tamamlandý : “Toplumdaki giriþimci oranýný arttýrmalýyýz.”
10’dan fazla Kadýn Giriþimcilik etkinliðine katýldým. Tamamý ayný sonuçla bitti : “Erkekler bize iþ hayatýnda azýcýk yer açsýn”.
Önce þunun farkýna varalým;
Giriþimcilik zirvelerinde dolaþarak giriþimcilik olunmuyor, düzenleyerek de giriþimcilik artmýyor.
Ýnovasyon zirvelerinin kokteylinde yeþil zeytin ve kaju diyerek ülke inovasyonda geliþmiyor.
Kadýn giriþimciler etkinliðinde varlýklý ailelerden gelen, iþ fikriyle, heyecaný ve hayalleriyle deðil babadan kalan mirasla iþ kurmuþ hanýmefendileri dinleyerek de kadýnlarýmýz giriþimci olmuyor.
Ne yapýlmalý?
Hedefler belirlenmeli, her etkinliðin, zirvenin, konferansýn bir amacý olmalý. Sadece konuþmak, körleri saðýrlarý aðýrlamak, protokol getirmek olmamalý. Zirvenin sonunda da amaçlara ulaþýlýp ulaþýlmadýðý beyan edilmeli. Benzer etkinliklerden mutlaka farklarý olmalý, farký yok ise etkinlikler birleþtirilmeli, “Biz de yapalým” mantýðýyla birbirinin kopyasý etkinlikler yapýlmamalý.
Daha az konuþma, daha çok iþ yapma zamaný.
Daha az etkinliðe katýlma, daha çok iþe odaklanma zamaný.
Daha az toplantý yapma, daha çok iþin mutfaðýnda olma zamaný.
Daha az kongre merkezlerinde olma, daha çok sahaya inme zamaný.
Þimdi zaman icraat zamaný.
Unutmayalým;
Dünya Ýnovasyon Liginin þampiyonu olan Güney Kore’de yýlda sadece “BÝR” inovasyon zirvesi yapýlýyor ve ülkenin inovasyon rotasý revize ediliyor. Sonra herkes fabrikalarýnýn baþýna...
Dünya Ýnovasyon Ligi’nin 54.sü olan Türkiye’de ise sadece Ýstanbul’da yýlda 14 farklý Ýnovasyon Zirvesi düzenleniyor.
Demek ki zirveye çýkmak, zirve düzenlemekle olmuyor...