AK Parti Grup Baþkanvekili ve Tokat Milletvekili Özlem Zengin, tam bir operasyon mecrasýna dönen Twitter'da bir süredir "trend topic" listelerinden inmiyor.
Eleþtiri sýnýrlarýný aþýp nefret suçuna evrilen bir saldýrýnýn açýk hedefinde.
Bunu yapanlarýn kimliði, kendini gösteren birkaç kiþi dýþýnda meçhul görünüyor. Sanal alemin gayya kuyusundan yükselen bir uðultu da denebilir.
Dindar muhafazakar kesimden olduklarý iddia edilse ve bir kýsmý böyle olsa bile usul adap argüman olarak bana çok da "yerli bir operasyon" gibi gelmiyor.
Þiþirilmiþ bir tepkinin siyaseten kullanýþlý hale getirilmesi söz konusu.
Malum Türkiye'de Twitter bu iþler için en uygun mecra.
Oxford Üniversitesi'nin 2018 yýlýnda yaptýðý bir araþtýrmaya göre Türkiye dünyada fake news / yalan habere, manipülasyona ve sanal operasyona en fazla maruz kalan ülke. Hem de yüzde 50 oranýnda!
TT'ye çýkarýlan konu ve isimlerin bot-robot hesaplarla gündem yapýldýðý açýkken böylesi bir zemine dayanarak saðlýklý bir deðerlendirme yapmak da, yapýlana inanmak da imkansýz.
Peki Özlem Zengin neden hedefte?
6284 sayýlý kanuna sahip çýktýðý için, diyorlar.
6284 neydi?
Þiddete uðrayan ya da uðrama tehlikesi bulunan kadýnlarýn, çocuklarýn, aile bireylerinin ve tek taraflý ýsrarlý takip maðduru olan kiþilerin korunmasý ve bu kiþilere yönelik þiddetin önlenmesi amacýyla alýnacak tedbirleri düzenleyen kanun maddesi 6284.
AK Parti'nin teklif ettiði, Meclisteki tüm partilerin katký ve oy verdiði bir kanun maddesi.
Her partinin üye verdiði Meclis araþtýrma komisyonlarýnýn ailenin korunmasý ve kadýna yönelik þiddetin önlenmesi için sorun alanlarýný, sebeplerini, süreçlerini, sorunun taraflarýný, uzmanlarý, yetkilileri yani toplumun ve kamunun sesini dinleyerek ihtiyaç duyulan kanuni düzenlemeleri tespitiyle ortaya çýkmýþ bir kanundur 6284.
Ve þunu görmek zorundayýz. Sýrf Özlem Zengin'e yapýlan linçin þiddeti ve cüreti bile 6284'e neden ihtiyaç duyulduðunu ispatlar nitelikte.
Süreli nafaka, erken evlilik gibi konular baþta olmak üzere mahkemelerde yanlýþ verilmiþ bazý kararlarýn hesabýný sorma yanlýþýna düþüyor linç ekibi. Oysa vakalar tek tek iþlenir, süreç hakimlerin ve savcýlarýn vicdani sorumluluðundadýr. Detaylarý onlar bilir. Yasalar ise geneli tarif eder.
Bu açýdan ihtiyaç varsa madde yeniden de düzenlenir.
Peki 6284 niye þimdi gündem oldu?
Binali Yýldýrým'ýn AK Parti Genel Baþkanvekili sýfatýyla Yeniden Refah Partisi'ni (YRP) ziyaretinin ardýndan YRP'de yetkili bir ismin ortaya attýðý bir iddiayla beraber yapay bir gündem oluþtu.
YRP Genel Baþkan Yardýmcýsý Doðan Aydal'ýn iddiasýna göre YRP Cumhur Ýttifaký'na katýlým için '6284 sayýlý Ailenin Korunmasý ve Kadýna Karþý Þiddetin Önlenmesine Dair kanun'un kaldýrýlmasýný da içeren þartlarýný AK Parti'ye iletmiþ ve AK Parti "problem yok, ok" demiþ.
Ýddia bu.
Ama doðrulayan yok.
Zira Binali Yýldýrým YRP ziyaretinde konunun hiç açýlmadýðýný, 6284'e dair en ufak bir konuþma geçmediðini söylüyor.
Zaten kendi partisi de Aydal'ý doðrulamadý.
Görüþmeden ittifak da çýkmadý zaten.
Esas mesele ne?
Kulislere yansýyan bilgiye göre esas mesele YRP'nin Ak Parti'den 20 vekil istemesi.
Ve kabul görmemesi.
Zaten dün kendi adaylýðýný açýkladý YRP Genel Baþkaný Fatih Erbakan.
Yüz bin imza toplanabilirse sandýkta yansýmasýný görecek.
Partisi yüzde 7 oy alsaydý 25 vekil kazanabilecekken henüz resmen ölçülmemiþ ama yüzde 1 görünen oyuyla 20 koltukta ýsrar edilmiþ.
Ve bilindiði üzere, anlaþýlamadý.
Ve 6284 bahane olarak kaldý sanal alemde.
Bu arada YRP teþkilat þemasýna bakýnca gördüðüme de üzüldüm. Kadýnlarýn olmadýðý bir parti hüviyeti taþýyor çünkü Yeniden Refah Partisi. Üþenmedim saydým. Asil-yedek 100 kiþilik MKYK'da 10 kadýn üye var sadece. 17 kiþilik MYK'da ise hiç yok. Daha çok kadýnýn YRP'de de aktif rol almasý Türkiye demokrasisi için de kadýnlarýn siyasete katkýsý için de elzemdir. Kadýn haklarýnýn bir cüzü de bu çünkü.
Üstelik AK Parti kadýn haklarýný ve aileyi savunmaya dün baþlamadý.
Ýlk seçim beyannamesinden baþlayarak kadýna yönelik þiddetle ve kadýn yoksulluðuyla mücadele etti AK Parti. Kadýnýn eðitimi, istihdamý hep gündemindeydi. Hedefinden hiç þaþmadý.
TCK'ya bu konuda yapýlan ilk müdahalenin tarihi 2004. Töre ve namus cinayetleri olarak tanýmlanan ölümcül þiddete karþý tutum aldý ve töre namus cinayetlerini aðýrlaþtýrýlmýþ suç kapsamýna soktu. Anayasa'daki "kadýn erkek eþittir, devlet bu eþitliði saðlamakla yükümlüdür" düzenlemesi de 2004'te AK Parti eliyle yapýldý.
2003'te yani AK Parti iktidarý daha çiçeði burnundayken Aile Mahkemeleri kuruldu. Ayný yýl Ýþ Kanunu deðiþtirildi, kadýnlarýn cinsiyetleri nedeniyle ayrýþtýrýlmasýnýn önüne geçildi.
Kadýn ve erkeðin eþit haklara sahip olmasý hükme baðlandý. Anayasa Devlet konunun takibiyle görevlendirildi.
Cinsel suçlar, iþkence, eziyet, tecavüz suçlarý, çocuklarýn cinsel istismarý yeniden düzenlendi. Ayrýmcýlýk suçu tanýmlandý.
Mecliste Fýrsat Eþitliði Komisyonu kuruldu.
Eþit iþe eþit ücret düzenlemesi, doðum izinleri, aile ve iþ yaþamý uyumlaþtýrmasýna dair düzenlemeler, engelli çocuðu olan anneye 5 yýl erken emeklilik imkâný gibi birçok düzenleme AK Parti döneminde bin bir emekle yapýldý.
Kadýna yönelik þiddetle de mücadeleden hiç geri durmadý. Þiddet çok aðýr bir konu zaten. Tek düzenlemeyle sonuç alýnacak konular deðil. Ama þurasý gerçek.
Ailenin korunmasýnýn yolu kadýnýn da korunmasýndan geçer.