Son bir ayda yaþananlar bize Baþkan Erdoðan'ýn küresel çapta bir lider olduðunu, tabii ki Türkiye'de de rakipsiz olduðunu ayrýca muhalefetin ava giderken avlandýðýný gösterdi.
Tahran zirvesi, Balkan ziyaretleri, Þangay teþkilatý, BM ve Avrupa Siyasi Topluluðu'ndaki rahat tavýrlarý, kararlý duruþu ve verdiði mesajlarla Baþkan Erdoðan'ýn küresel bir lider olduðunu bütün dünya tekrar gördü.
Dýþ dünyadaki bu tablonun Türkiye tablosu olduðunu dolayýsýyla her vatandaþ için onur duymasý gereken bir tablo olduðunu bilmem hatýrlatmam gerekir mi?!
Hatýrlatsam da deðiþen bir þey olmayacak. Çünkü muhalefetin takdir etmek bir yana sýrf Erdoðan husumeti sebebiyle eleþtirdiðini görüyoruz.
En ilginci de ana muhalefetin kendi tabanýnýn ve destekçilerinin bile rýza göstermediði çýkýþlarýyla kendi ayaðýna kurþun sýkýyor olmasý.
Baþörtüsüne yasal güvence gerekçesiyle büyük bir iþ baþardýðýný zannederken yediði golden bahsediyorum.
Ortada herhangi bir baþörtüsü meselesi yokken, kimden nasýl bir tüyo aldýysa, partisinin yetkili kurullarýnda tartýþmadan ortaya attýðý anlaþýlan baþörtüsüne yasal güvence yasasý -ki teklif metni de sorunlu- ana muhalefet liderinin elinde patladý.
Hemen herkesin ortak tabiriyle iktidara bir pas vermiþ oldu iktidar da daha kuvvetli bir güvence olan anayasa deðiþikliði teklifiyle bu pasý gole çevirdi.
Öyle bir gol yediler ki inkâr etmek mümkün olmadý. CHP'yi destekleyen medyanýn neredeyse tamamý bu çýkýþýn yanlýþ ve yersiz olduðuna vurgu yaptý.
Yanlýþ olduðunu söyleyenlerin bir kýsmý baþörtüsü diye bir sorun kalmadýðýný söyleyerek bu çýkýþý eleþtirdi.
Çok büyük bir kýsmý da laiklik ezberi üzerinden yürüdü türban ile baþörtüsü ayrýmý yaparak laikliðe aykýrý olduðu gerekçesiyle eleþtirdi.
Ki bu eleþtiri üzerinde durmakta fayda var.
Onlar diyorlar ki, 'Baþörtüsü gelenekseldir, kültüreldir. Türban ideolojiktir, siyasal Ýslam'ýn simgesidir. Böyle bir yasa siyasal simgeye meþruiyet kazandýrýr laikliðe aykýrýdýr.'
Bizim en büyük sorunlarýmýzdan biri de laikliði savunanlarýn Ýslam'ý bilmemeleri ve Müslümanlarý tanýmamalarýdýr.
Onlarýn türban dediði siyasal Ýslam'ýn simgesi kabul ettiði örtü þeklinin baþörtüsünün modernleþmiþ hali olduðunu kabul etmiyorlar. Çünkü bilmiyorlar. Baþka dünyada yaþýyorlar.
Evet, konuya dönecek olursak, baþörtüsünü ya da onlarýn deyimiyle türbaný yasaklayan ne bir anayasa maddesi ne de kanun maddesi vardýr.
Baþörtüsü yasaðýnýn temelinde yasakçý zihniyetin laiklik yorumu yatmaktadýr.
Anayasa Mahkemesi baþörtüsü laikliðe aykýrýdýr yorumu yaparak sözde hukuki zemin hazýrlamýþtýr. Bu yorum üzerinden milyonlarca insana hayatlarý zindan edilmiþtir!
Son 20 yýlda AK Parti iktidarlarýnýn laikliðe özgürlükçü yaklaþýmý sonucu AYM de Danýþtay da özgürlükçü yorumu tercih etmiþlerdir.
Ancak bu özgürlükçü yorum henüz anayasada yer almadýðý için iktidar deðiþiminde tekrar yasaklayýcý yorum üzerinden insanlar yine maðdur edilebilirler. Ana muhalefet liderinin yasal güvence tezi isabetli ancak yetersizdir!
Dolayýsýyla daha güçlü olduðu için anayasa güvencesi daha mantýklýdýr.
Yasal güvence zayýftýr, çünkü hem basit çoðunlukla deðiþtirilebilir, hem de yine farklý laiklik yorumuyla iptal edilebilir ki o zaman otomatik olarak kanunen baþörtüsü yasaðý da gelebilir!
Oysa sorun, anayasa veya yasalarda deðil anayasadaki laikliðin tarif edilmemesinden kaynaklanmaktadýr.
Hâlbuki laiklik istismara kapalý þekilde tarif edilse, o zaman insan haklarý ve özgürlükler temelinde baþörtüsü de güvence altýna alýnmýþ olur.
Aslýnda bu güvence sadece baþörtüsüne deðil kadýn erkek ayrýmý yapýlmaksýzýn tüm kýlýk kýyafetleri kapsayacak þekilde düzenlenmelidir.
Dolaysýyla anayasaya deðiþikliði yapýlacaksa iki madde ile yapýlmalýdýr.
Birincisi ikinci maddeye dokunulmaksýzýn inanç ve düþünceyle ilgili 24. Maddede laikliði istismara kapalý þekilde tarif etmektir.(Bu teklif doksanlý yýllarda merhum Erbakan hocanýn teklifidir.)
Ýkincisi de 2008 yýlýndaki deðiþikliði tüm kýlýk kýyafet özgürlüðünü kapsayacak þekilde geniþletmek þeklinde olmalýdýr.
Aslýnda sorun darbecilerin yaptýðý anayasanýn ruhunda vardýr.
Onca deðiþikliðe raðmen anayasa hâlâ darbeci ruhunu muhafaza etmektedir.
Evet, kýsa öz ve sivil bir anayasa þarttýr.
O güne kadar da baþörtüsü dâhil tüm insan hak ve özgürlüklerini teminat altýna alacak küçük deðiþiklikler yapýlmasý millet lehinedir.
Baþkan Erdoðan'ýn anayasa teklifini de böyle deðerlendirmek gerekir.