"Dünyayý deðiþtirmek için kullanabileceðiniz en güçlü silah eðitimdir." der Nelson Mandela.
Bir önceki yazýmýzda da deðindiðimiz gibi gerek Selçuklu'nun gerekse Osmanlý'nýn dünyayý deðiþtirmek için kullandýklarý en önemli silah eðitimdi.
Güçlü bir eðitim modeli içinse her þeyden önce sacayaðý çok iyi oturtulmalýdýr. Ayaklarý yere saðlam basmamýþ bir eðitim modelini ne kadar revize ederseniz edin kalýcý hale getiremezsiniz. Yani ilkeleri ve prensipleri belirli olmayan bir eðitim modeli beklenen semereyi vermekten oldukça uzak kalacaktýr.
Kadim medeniyetimizin ve diðer medeniyetlerin baþarýlý olmuþ eðitim sistemlerine baktýðýmýzda göze çarpan ilk þey uzun süreli ve devamlý oluþlarýdýr. Gerek Nizamiye Medreseleri gerekse Enderun Eðitim Sistemi yüzyýllar boyunca uygulanmýþ, sürekliliði devam ettirilmiþ, ayný zamanda her daim geliþmesi saðlanmýþtýr.
Bir önceki sistem kaldýrýp yerine yeni bir sistem kurmak yerine mevcut sistemi daha iyi hale getirmenin yollarý aranmýþtýr. Bu sayede sistemin, varsa aksayan yönleri düzeltilmiþ ve daha güçlü hale getirilmiþtir.
Özellikle eðitim konusunda kýsa vadeli programlarýn beklentileri karþýlamaktan uzak kalacaðý aþikardýr. Bir devlet politikasý olarak; hedefe alýnan eðitim modeli, uzun vadeli olarak planlanmalý, kiþiler deðiþtikçe eðitim sistemi deðiþmemelidir.
Eðitim, asla muhalefetin sadece muhaliflik yapmak adýna göstereceði reaksiyon ile siyaset malzemesi olarak kullanýlmamalý, ülke bütünlüðü ve geleceði açýsýndan partiler üstü bir ittifak saðlanarak eðitim modeli her daim daha iyiye götürülmelidir.
Her kesim, her parti, her vakýf, her dernek ve her bir ferdin tek bir hedefi ve amacý olmalýdýr: Mevcut eðitim sistemini nasýl daha güçlü hale getirebiliriz?
Bu noktada devlet her türlü öneriye açýk olmalý, her türlü teklif deðerlendirilmeli ve eðitimin güçlendirilmesi konusunda projeler geliþtirilmesi teþvik edilmelidir.
Hayatýmýzýn her alanýný etkileyen korona salgýný sonrasýnda durumun vahametine binaen hemen bir bilim kurulu oluþturuldu. Bilim kurulu mutat toplantýlar yaparak virüsün geliþimini, etkisini inceledi ve bazý tedbirler aldý. Halk sürekli bilgilendirilmek suretiyle hastalýk ve etkileri hakkýnda müteyakkýz tutuldu.
Ýktidarýn saðlýk alanýndaki bu baþarýsýný, doðal olarak Türkiye'yi bütün dünya konuþtu ve model almaya çalýþtý.
Eðitimse; toplum hayatýna etkisi açýsýndan koronadan çok daha ehemmiyetli, asla ihmal edilmemesi gereken, hayati önem taþýyan bir kavram. Korona için alýnan önlemlerin yüzlerce kat fazlasý yapýlsa yeridir.
Dolayýsýyla eðitimle ilgili oluþturulacak bir "Eðitim Bilim Kurulu" son derecede önemlidir.
Geniþ katýlým yelpazesine sahip olacak þekilde oluþturulacak olan "eðitim bilim kurulu", düzenli toplantýlar yaparak eðitimle ilgili deðerlendirmeler yapmalý, gerekli tedbirleri almalýdýr. Eðitimde gelinen noktayla ilgili bilgilendirmeler yapýlarak halkýn ilgi ve alakasý diri tutulmalýdýr.
Ülkemizi son 20 yýlda birçok alanda baþarýya taþýyan Cumhurbaþkaný Recep Tayyip Erdoðan'ýn baþlatacaðý yeni bir eðitim hamlesinin; beklenen verimin cumhuriyetin kuruluþ yýllarýndan bu yana alýnamadýðý eðitim alanýndaki hayal kýrýklýklarýný sona erdireceðine olan inancýmýz tamdýr.
Zira özellikle son aylarda ülkece düçar olduðumuz felaket silsilesine raðmen canhýraþ þekilde hem afet bölgelerine hýzlý ve yerinde müdahaleler hem de eþzamanlý bütün alanlarda gösterilen baþarýlý adýmlar gösteriyor ki hizmet bilinciyle görevini ifa eden bir yönetime sahibiz.
Saðlýk alanýnda olduðu gibi afet sürecinde de halkýn gördüðü yardým ve hizmetlerden ötürü Türkiye bütün dünyanýn ilgi odaðý oldu.
Bu hizmet þuurundan mülhem inancýmýz odur ki, eðitim alanýnda da bu zamana kadar yapýlan birçok yenilik ve yüz yýldýr görülmeyen hizmetler -ücretsiz ders kitaplarý, akýllý sistemlerle donatýlmýþ sýnýflar, beþ yýldýzlý hizmet kalitesinde kampüs binalar, vs.-, sisteme yönelik hassasiyetin ve bilincin de olduðunun teminatýdýr.
Eðitim, birkaç yazýya sýðmayacak kadar önemli ve geniþ bir konu. Þimdilik bu kadarla iktifa ederek yeni baþlayan eðitim döneminin milletimize hayýrlý olmasýný temenni ederiz.