Terör örgütü Ýsrail'in yaptýðý her katliam sonrasýnda gündemimize "boykot" kavramý giriyor.
"Amaca ulaþmak için bir kimse, bir topluluk veya bir ülkeyle her türlü iliþkiyi kesme" anlamýna gelen bu kavram, uzun yýllardýr terör örgütü Ýsrail'le özdeþleþmiþ durumda.
Ama Siyonizmin þiddetli zulmü karþýsýnda yapýlan boykot çaðrýlarý acaba ne kadar karþýlýk buluyor?
Açýklanan boykot listelerinin ilk üç sýrasýný belirleyen kurum ya da ürünlerin halen tercih ediliyor olmasý, boykot edilmesi gereken firmalarýn borsada düþüþte olmayýp aksine yükseliþte olmasý bu soruyu ister istemez sorduruyor.
Sayfa sayfa listelerle yapýlan çaðrýlar karþýsýnda trajikomik haller de ortaya çýkmýyor deðil. Boykot olsun diye(!) kasa kasa alýnýp yollara dökülen Coca-Colalar bu þirketi borsada tavan yaptýrdý ve bu durum, "haftanýn en fazla kazandýran markasý" haberiyle duyuruldu!
Anlaþýlan o ki alelusul hücum ederek yapýlan boykot eylemleri pek bir iþe yaramýyor.
O zaman ne yapmalý, nasýl yapmalý?
Nasýl bir boykot olmalý ki amacýna ulaþsýn. Can acýtsýn. Geri adým attýrsýn.
Sevgili dostum Ak Parti Ýstanbul Ýl Bþk. Yrd. Ahmet Kaan'ýn X'te yapmýþ olduðu, "Boykot listelerinde tek yapabileceðimiz ve en etkili yöntem kendimize üç tane marka belirleyip ömür boyu sürdürebilmek." paylaþýmý nebevi metodu tedai ettirdi. Boykotun amacýna ulaþabilmesi için etkili bir çözüm teklifi olarak deðerlendirilmesi gerektiðini düþünüyorum.
Öncelikle topyekûn þunu idrak etmemiz gerekiyor. Filistin meselesi sadece Filistinlilerin davasý deðildir. Zira bu topraklarda Mescid-i Aksa ve Kudüs vardýr. Kudüs Ýslam'ýndýr. Kudüs üç dinin huzurlu bir þekilde yüz yýllar boyu buluþma noktasý olmuþtur. Filistin hem ümmetin meselesidir hem bir insanlýk meselesidir.
Bu bilinçle nazar edelim...
Peygamber Efendimiz (sav) bir ay boyunca Hayber kalesini kuþatma altýnda tutar. Kalenin saðlam olmasý, ulaþým yollarýnýn sarp ve kayalýk olmasý ve kalenin yüksekte olmasý gibi etkenlerden ötürü bir türlü fetih gerçekleþmez.
Efendimiz bir aylýk kuþatma bekleyiþinin sonunda stratejik bir hamleyle kaleyi besleyen hayat damarlarýný kesmeye karar verir. Yahudilere ait hurma aðaçlarýný kestirmeye baþlar. Yahudiler bu strateji karþýsýnda paniklerler ve mukavemetleri zayýflar.
Aðaçlar kesildikçe baþ gösteren açlýktan ölme korkusu, onlara anlaþmaktan baþka çare býrakmaz. Anlaþma gereði alabildikleri kadar yükle Hayber'i terk ederler.
Teyide ihtiyaç duymadan mantýk yürüttüðümüzde, yüzlerce belki de binlerce hurma aðacý imece usulünce herkesin kesebildiði ölçüde kesilmiþtir.
Bugün ne yapýlacaksa da bu stratejiye uygun olmasý gerektiði kanaatindeyiz.
Yüzlerce ürünü, markayý toptan boykot etmek belirsizlik doðuracaktýr. Kaan'ýnda dediði gibi her kiþinin, gücü nispetince gözüne kestirebileceði üç ürün ya da markayla iþe baþlamasý isabetli olacaktýr.
Mesela boykota baþlanacak üç marka: Starbuck's, Coca Cola ve McDonald's olabilir. Özellikle de kiþi en çok bunlarý kullanýyorsa... Bir baþkasý yine en çok kullandýðý baþka üç marka seçebilir. Bu bilinçli tercih, zamanla alýþkanlýk haline dönüþecek ve belki sonrasýnda bir üç marka daha listeye eklenebilecektir.
Ömür boyu bir alýþkanlýk haline dönüþtürebileceðimiz Nebevi metodu burada da uygulamalý ve bunu yaþam standardýmýz haline dönüþtürmeliyiz.
Çocuklarýmýzý da boykot yapabilen, feda edebilen, neyi neden yaptýðýný bilen bilinçli kimseler olma yolunda eðitmeliyiz.
Evimin bir duvarýnda büyükçe bir Mescid-i Aksa tablosu vardýr. Yýllar önce çocuklarýmýn hafýzasýnda yer edebilmesi maksadýyla duvarda asýlý olan Aksa'nýn karþýsýna geçip, onlara resim yarýþmasý yaptýrýrdým. Daha iyisi yapýlabilir motivasyonuyla onlarla birlikte ben de bu yarýþmayý en iyi sonucu alana kadar devam ettirdim. Yanlýþ hatýrlamýyorsam, beþ defa Aksa'nýn resmini çizdik. Her defasýnda bir yanýný anlatmaya çalýþtým.
Birkaç gün önce psikiyatrist Prof. Medaim Yanýk'ýn: "Çocuklarýnýzda Filistin hafýzasý oluþturun! Harçlýklarýndan Gazzeli çocuklara yardýmý teþvik edin. Boykotu anlatýp, boykot listesindeki sevdikleri bir ürünü satýn almayarak, boykota katýlmalarýný isteyin." paylaþýmýna denk geldim.
Çocuklarýma Aksa'yý anlatabilmek için seçtiðim yarýþma yöntemi aklýma geldi. Yanýk hocanýn söylediklerine katký olsun baðlamýnda sizlerle de paylaþmayý tercih ettim.
Geliþigüzel hücum gibi bir boykot yerine, planlý ve bir stratejisi olan, çocuklarýmýzýn da katýlabileceði boykot eylemlerine yönelik sürdürülebilir kararlar almalýyýz.