Günümüzde seküler kesimin dindarlarýn Allah'a kulluk tezahürlerinden duyduklarý rahatsýzlýklara karþý sýk sýk tekrarladýklarý bir cümle vardýr: 'Din/inanç kiþinin kalbi ile Allah arasýndadýr.'
Bunu söyler ve dindarlarýn kýyafetlerinden ibadetlerine kadar her þeyini eleþtirirler.
Hatta 90 sene dindarlara uyguladýklarý baskýlarý unutup bugünün nispeten normalleþen þartlarýnda dindarlarýn kulluk tezahürlerinin kendilerini baský altýna aldýðýndan ve kendilerini baský altýnda hissettiklerinden bahsederler.
Bunu söyleyenlerin bir kýsmý dini bilmedikleri için önemli bir kýsmý da Ýslam'a duyduklarý nefreti dýþa vurmak için bu yolu seçerler.
En sinsileri de hem Müslüman olduðunu söyleyip hem de inancýn kul ile Allah arasýnda kalmasý gerektiðine vurgu yapanlardýr.
Ýnancýn kul ile Allah arasýndaki iliþki olduðu doðrudur. Ama Allah inançlý kullara hayatýnýn tüm alanlarýnda nasýl davranacaðýný emreder. Kýyafetinden ibadetine, ticaretinden ahlakýna her konuda ilkeler koyar. Bu ilkeler toplumu doðrudan ilgilendirdiði için gizliliði söz konusu deðildir.
Alkolün, faizin, zinanýn haram olmasý, namazýn, orucun haccýn zekâtýn farz olmasý ve tesettür gibi.
Aslýnda kalbin temiz olmasýnýn yeterliliði iddiasýný taþýyan bu anlayýþ yeni deðildir.
Bu anlayýþ Haþhaþiler olarak bilinen Batýniliðin anlayýþýdýr.
Onlara göre bir Müslümanýn kalbi temiz ise günahlar ona zarar veremez.
Haþhaþilerin reisi Hasan Sabbah hicri 518 senesinde ölünce yerine Kisa Bozork Ümid geçti. O da hicri 532 yýlýnda ölünce yerine oðlu Keya Muhammed, Keya da hicri 557 senesinde ölünce yerine oðlu Haned Hasan geçti.
Alevilik taslayan ama Allah'a ve ahirete inanmayan ve tam bir zýndýk olan bu Haned, hicri 559 yýlýnda Hz. Ali'nin þehadet günü olan 17 Ramazan'da kendisine tabi olan mülhitleri (Allah'ý inkâr eden dinsiz imansýzlarý) bir alanda toplayýp minber kurdu ve çýkýp, "Ýþte ben (beklenen) gerçek imamým. Malumunuz olsun ki, zahir-i þeriatýn (dinin emirlerinin ve yasaklarýnýn) aslý faslý yoktur. Ýþ batýndadýr. Bir adamýn kalbi Allah ile olacak ona masiyet (günah) zarar vermez. Ben þimdi sizden cümle tekâlifi ref ettim (dini hükümleri kaldýrdým). Hemen zevkinize bakýnýz." yollu hezeyanlar söylemiþ, baþta alkol olmak üzere tüm haramlarý helal ilan etmiþtir. Batýniler, her türlü haramý irtikap etmekten çekinmemiþler ve o günü bayram ilan etmiþlerdir. Hatta hicri takvimi de býrakarak o günü kendilerine takvim baþlangýcý yapmýþlardýr.(Cevdet Paþa, Kýsasý Enbiya Tevarihi Hulefa c. 2, s. 443)
Evet, günahlarýn zarar vermeyeceðini, dini sadece inançtan ibaret olduðunu düþünenlerin dinden haberi olmayan cahiller ya da mülhitler olduðu aþikârdýr.
Çünkü günahlarýn kalbe zarar verdiðini hem bizzat Kuran'da Allah ve hem de bu dini tebliði eden Peygamber (sav) bildirmektedir.
Mutaffifin suresi 14. ayette inkârcýlara ve günahlarýn zarar vermeyeceði tezine karþý, " Hayýr öyle deðil aksine, kazandýðý günahlar kalplerinin üzerine pas tutmuþtur." buyurulmuþtur.
Resulullah (sav) de buyurmuþtur ki: "Kul bir günah iþlediði zaman kalbinde siyah bir nokta oluþur. Bundan vazgeçip tövbe ve istiðfar ettiði zaman kalbi parlar. Günahtan dönmez ve bunu yapmaya devam ederse siyah nokta artýrýlýr ve sonunda tüm kalbini kaplar. Allah'ýn 'Hayýr öyle deðil aksine, kazandýðý günahlar kalplerinin üzerine pas tutmuþtur.". diye anlattýðý pas iþte budur." (Tirmizî, Tefsîru'l-Kur'ân, 83.)
Abdullah b. Mesud da der ki: "Kiþi bir günah iþlediði zaman kalbine siyah bir nokta düþer. Bir günah iþlediði zaman kalbine bir nokta daha düþer. Bu þekilde sonunda kalbi siyah koyunun rengi gibi kapkara kesilir."
Kapkara kesilen kalp sahibinin sözü de etkisizdir.
Zira "Sözün nuraniliði ve etkisi kalbin nuraniliði oranýndadýr. Kalbin nuraniliði ise kiþinin istikameti, kulluk görevlerini yerine getirmesi kadardýr." (Ýhya, c.5, s.87 )
Kalbin temizliði de sözün etkinliði de hem dini emirleri yerine getirip yasaklarýndan kaçýnmakla hem de dinin öðrettiði güzel ahlak sahibi olmakla mümkündür.
Dini emirlere riayet etmeyip haramlarý irtikâp ederek kalbin temizliðinden dem vurunlar, dinin kiþinin kalbi ile Allah arasýnda olduðunu söyleyip ilahi emirlere uymayan ve haramlarý irtikâp edenler çaðdaþ Haþhaþilerin/Batýnilerin güncel versiyonudur.