Altýlý masa dün bir kez daha toplandý ve anayasa deðiþikliði teklifini kamuoyuna açýkladý.
Normalde, anayasa deðiþikliðinin seçmen üzerinde etkili olmasý beklenir.
Altý partinin bir araya gelerek anlaþtýðý teklif býrakýn seçmen üzerinde bir heyecan oluþturmasý haber programlarýný bile etkilemedi.
Oysa altý partinin ülkenin geleceðiyle ilgili hazýrladýðý ortak teklif gündemin tek maddesi olmalýydý, olamadý, hatta sokak hayvanlarýyla ilgili haberler bile altýlý masanýn teklifinden daha fazla dikkat çekiciydi.
Altýlý masa, toplumun acil çözüm bekleyen problemleriyle ilgili ortaya seçmeni etkileyecek bir teklif koymayý bir türlü beceremedi.
Medyaya baktýðýnýzda da muhalefetin çözüm önerilerinden ziyade aralarýndaki anlaþmazlýklarýn daha yoðun ilgi gördüðünü mülahaza edersiniz.
Muhalefette eskilerin deyimiyle tam bir kaht-ý rical var!
Cumhur Ýttifaký öyle mi?!
Yarým asýrlýk siyasi birikimi, çeyrek asýrlýk devlet tecrübesiyle Baþkan Erdoðan, hemen her gün bir sorunun çözümü üzerinde yapýlan çalýþmayý açýklýyor. Anadolu'yu geziyor, kurdele kesiyor temel atýyor. Ýstanbul'da yüz bin kiþilik toplantý yapýyor. Uluslararasý iliþkilerde dünyanýn ilgi odaðý olmayý sürdürüyor. Cumhur ittifakýnýn diðer ortaðý MHP her hafta bir ilde 'Aday belli karar net' sloganýyla seçmenle buluþuyor.
Ve tabiatýyla Cumhur Ýttifaký toparlanýyor, güçleniyor, kýrgýnlarý dargýnlarý yeniden kazanmaya devam ediyor.
Altýlý masa ise vatandaþýn hemen hemen hiç ilgilenmediði parlamenter sisteme geçiþin anayasal boyutuyla meþgul.
Aslýnda ben anayasa tekliflerini önemsiyorum. Kabili tatbik olmasa da sistem üzerinde yapýlan çalýþma ve verilen emek önemlidir.
Çünkü kamuoyuna sunulan teklifin sadece yürütmeyle ilgili bölümünün lüzumsuz olduðunu ama diðer tekliflerin tartýþýlmasýnýn faydalý olacaðýný düþünüyorum.
Kuvvetler ayrýlýðý, RTÜK, YÖK, HSK, OHAL, KHK, YSK, Sayýþtay, AYM'ye bireysel baþvuru alanýnýn geniþletilmesi, parti kapatmayý zorlaþtýrma, özgürlükçü anlayýþ, insan onurunun temel alýnmasý, düþünce, kanaat ve ifade hürriyeti, dokunulmazlýk, kadýna þiddetten suçlu bulunanlarýn milletvekili seçilememesi gibi yeni kriterler, meclisin yetkileri, yargýda savuma ve iddia makamlarýnýn eþitlenmesi, hayvan haklarý, belediye baþkanlarýnýn görevden alýnmasý gibi teklifte yer alan konularda yapýlacak iyileþtirme için illa parlamenter sisteme geçmek gerekmiyor ki!
Altýlý masa parlamenter sistem hayalinden vaz geçip mevcut hükümet sisteminin aksaklýklarý üzerinde dursalar, bence daha mantýklý davranmýþ olurlar.
Çünkü Baþkan Erdoðan dâhil sistemin yeni olduðu ve eksikliklerini tamamlanacaðýný seslendiriyorlar.
Buna raðmen olmayacak duaya 'Âmin!' dercesine parlamenter sistem ýsrarý altýlý masanýn inandýrýcýlýðýný iyice zayýflatýyor.
Ama onlar da mazurlar. Çünkü anlaþabildikleri tek nokta parlamenter sisteme geçiþ, bunun dýþýnda ortak bir noktalarý yok.
Teklif ettikleri sistem ise güçlendirilmiþ deðil eski parlamenter sistemden daha zayýf daha problemli bir sistem.
Eski parlamenter sistemde cumhurbaþkaný meclis tarafýndan seçiliyor ve baþbakandan daha zayýf konumda oluyordu. Buna raðmen A. Necdet Sezer örneðinde olduðu gibi krizi tetiklemesinin önünde de bir engel bulunmuyordu.
Anayasa kitapçýðý fýrlatýlan Ecevit'in çýkýþta heyecandan titreyerek yaptýðý açýklamayý hatýrlayýn. Sezer meclisten seçilmiþ olmasýna raðmen ülkenin yaþadýðý en büyük ekonomik krizi çýkarmayý baþarmýþtý!
Hani bugün tüm dünyada yaþanan ekonomik dalgalanmaya gerekçe olarak hep baþkanlýk sistemini gösteriyorlar ya! 2001 krizinde baþkanlýk sistemi mi vardý?
Altýlý masa dün açýkladýðý teklifte cumhurbaþkanýnýn halk tarafýndan seçileceðini ilan etti.
Bunun anlamý nedir biliyor musunuz? Cumhurbaþkanýnýn baþbakandan daha güçlü olmasýdýr!
O zaman sistem otomatik olarak yarý baþkanlýða evrilir! Sezer meclisten seçildiði halde neler yaptý hükümete bir de halk tarafýndan seçilseydi ne yapardý, varýn gerisin siz düþünün!
Hatta düþünmeyin, hatýrlayýn!
Baþkan Erdoðan'ýn 2014'te halk tarafýndan seçildikten sonra baþbakanýn cumhurbaþkanýný yok sayma çabasýnýn istifasýyla neticelenmesini hatýrlayýn!
Baþbakanýn sistemin yarý baþkanlýk sistemine evrilmesini kavrayamamasý ve cumhurbaþkanýný bypass etmesi sistemde önemli bir sorundu ve baþbakanýn istifasýyla sonuçlandý!
Sonra problem baþkanlýk sistemine geçilerek çözüldü.
Ýstifa eden baþbakanýn altýlý masada oturup da cumhurbaþkanýnýn halk tarafýndan seçilmesini kabul etmesi de oldukça düþündürücü!
Cumhurbaþkanýný halk seçerse ortada parlamenter sistem kalmaz!
Eðer seçilen cumhurbaþkanýnýn partisi mecliste çoðunluðu saðlarsa sistem baþkanlýk sistemine dönüþür, partisi çoðunluðu saðlayamazsa sorunlu bir parlamenter sistem söz konusudur!
Altýlý masanýn güçlendirilmiþ parlamenter sistem diye önerdikleri sistem eski sistemden daha sorunlu daha zayýf bir sistemdir!
Altýlý masanýn yaptýðý tekliflerin hepsini tartýþabiliriz, -partilerin kapatýlmasýnýn zorlaþtýrýlmasý gibi bir kýsmý AK Parti'nin yapmak istediði ama yeterli destek alamadýðý teklifler- fakat sadece cumhurbaþkanýný halka seçtirmeyi düþündükleri parlamenter sistemin ülkeye istikrar deðil siyasi kaos getireceðini de hatýrlatýrýz!
Böyle bir çalýþma için altý partinin bir araya gelmesine gerek yoktu ki, verseydiniz bir hukuk fakültesi öðrencisine o da yazardý!
Hülasa altýlý masa havanda su döðmeye devam ediyor!
Zaten halkýn da altýlý masadan bir þey beklediði yok!
Aday belli karar net!