2019 yýlý sonlarýna doðru 7194 sayýlý Kanunla vergi mevzuatýna iliþkin çok önemli düzenlemeler yapýldý. Getirilen düzenlemelerden birisi de dijital hizmet vergisi idi. Geçtiðimiz aylarda çok konuþtuðumuz dijital hizmet vergisi ile ilgili Hazine ve Maliye Bakanlýðý alt yapýsýný oluþturarak uygulama baþladý.
Mükellefiyet, Büyük Mükellefler Vergi Dairesi Baþkanlýðý nezdinde elektronik ortamda tesis ettirilecektir. Dijital hizmet saðlayýcýlarýnýn, ilk kez verecekleri dijital hizmet vergisi beyannamesini vermeden önce, Gelir Ýdaresi Baþkanlýðý’nýn www.digitalservice.gib.gov.tr adresinde yer alan formu doldurmalarý gerekmektedir.
Yapýlan düzenlemeye aþaðýdaki hizmetlerden elde edilen gelirler dijital hizmet vergisine tabidir:
a) Dijital ortamda sunulan her türlü reklam hizmetleri (reklam kontrol ve performans ölçüm hizmetleri, kullanýcýlarla ilgili veri iletimi ve yönetimi gibi hizmetler ile reklamýn sunulmasýna iliþkin teknik hizmetler dâhil) “Google, Facebook, Twitter, Instagram, Yandex, Linkedin”
b) Sesli, görsel veya dijital herhangi bir içeriðin (bilgisayar programlarý, uygulamalar, müzik, video, oyunlar, oyun içi uygulamalar ve benzerleri dâhil) dijital ortamda satýþý ile bu içeriklerin dijital ortamda dinlenmesine, izlenmesine, oynanmasýna veya elektronik cihazlara kaydedilmesine veya bu cihazlarda kullanýlmasýna yönelik dijital ortamda sunulan hizmetler, Google Play, App Store, Spotify, PlayStation, Apple Music, YouTube Music, Steam, PS Store, MS Store, Xbox Store”
c) Kullanýcýlarýn birbirleriyle etkileþime geçebilecekleri dijital ortamlarýn saðlanmasý ve iþletilmesi hizmetleri (kullanýcýlar arasýnda bir mal veya hizmetin satýlmasýna veya satýlmasýnýn kolaylaþtýrýlmasýna yönelik sunulan hizmetler dâhil) “Sosyal aðlar, anlýk mesajlaþma uygulamalarý, Airbnb, Letgo, Sahibinden.com”
Bu hizmetlere yönelik dijital ortamda dijital hizmet saðlayýcýlarý tarafýndan verilen aracýlýk hizmetlerinden elde edilen hasýlat da dijital hizmet vergisine tabidir.
MÜKELLEF VE VERGÝ SORUMLUSU
Dijital hizmet vergisinin mükellefi, facebook, Google, instagram, Yandex, Linkedin twitter, Google Play, App Store, Spotify, Play Satation, Apple Music, YouTube, Airbnb, Letgo, Sahibinden.com gibi dijital hizmet saðlayýcýlarýdýr.
MUAFÝYET VE ÝSTÝSNALAR
Ýlgili hesap döneminden önceki hesap döneminde, bu kapsamdaki hizmetlere iliþkin, Türkiye’de elde edilen hasýlatý 20 milyon Türk lirasýndan veya dünya genelinde elde edilen hasýlatý 750 milyon avrodan veya muadili yabancý para karþýlýðý Türk lirasýndan az olanlar dijital hizmet vergisinden muaf tutulmuþtur.
Ýlgili hesap dönemi içerisinde yukarýda yer alan hadlerin her ikisinin de aþýlmasý hâlinde muafiyet sona erer ve haddin aþýldýðý vergilendirme dönemini takip eden dördüncü vergilendirme döneminden itibaren dijital hizmet vergisi mükellefiyeti baþlar. Söz konusu hadlerin aþýlýp aþýlmadýðýnýn tespitinde, hesap döneminin üçer aylýk dönemlerinin sonu itibarýyla ilgili hesap dönemi içinde elde edilen kümülatif hasýlat dikkate alýnýr.
VERGÝNÝN ORANI
Dijital hizmet vergisinin matrahý, ilgili vergilendirme döneminde verginin konusuna giren hizmetler nedeniyle elde edilen hasýlattýr. Verginin matrahýndan gider, maliyet ve vergi adý altýnda indirim yapýlmaz. Dijital hizmet vergisi, fatura ve fatura yerine geçen belgelerde ayrýca gösterilmez. Dijital hizmet vergisi oraný %7,5’tir.