Dünya Ýslami Uyanýþ Kurultayý ve Perinçek!

Ýran, 'Dünya Ýslami Uyanýþ Kurultayý' diye bir toplantý düzenlemiþ ve bu toplantýya Vatan Partisi Genel baþkaný Doðu Perinçek katýlmýþ.

Haber medyamýzda 'Kurultayda Türkiye'yi Doðu Perinçek temsil etti!' þeklinde yer aldý.

Ýslami Uyanýþ Kurultayý'na Perinçek'in katýlmasý, tam Bekri Mustafa'nýn Ayasofya'ya imam olmasý gibi bir þey!

Perinçek'in o kurultaya katýlmasýný, kimileri Türkiye'nin ahvaline yorarak iktidarý iðnelemeyi tercih etti.

Haber 'Kurultayda Türkiye'yi Perinçek temsil etti!' þeklinde yansýyýnca sanki Türkiye Müslümanlarý temsil etsin diye Perinçek'i göndermiþ gibi algýlandý!

Oysa gerçek tam tersi!

Durum, Türkiye'nin deðil Ýran'ýn ahvalini anlatan bir vakýadýr!

Ben Bekri Mustafa benzetmesini de Türkiye için deðil Ýran için kullandým.

Çünkü çevrimiçi yapýlan bu toplantýya Perinçek Türkiye adýna deðil genel baþkaný olduðu Vatan Partisi adýna katýlmýþtýr. Katýlým fotoðrafýna bakarsanýz saðýnda Türk bayraðý solunda Vatan Partisi'nin bayraðý yer almaktadýr.

Kurultaya Perinçek'in davet edilmesi de Ýran devletinin Ýslam'a ve Türkiye'ye bakýþýný yansýtmasý açýsýndan anlamlýdýr!

Tabii birileri, kimi milli konularda iktidarý desteklediði için Perinçek'i iktidarýn ortaðý olarak nitelemekte ve eleþtirmektedir. Perinçek'in kurultaya katýlýmýný da sanki iktidar istemiþ gibi lanse etmektedir.

Dediðim gibi bu kurultay Ýran devletinin tertip ettiði bir toplantýdýr, Perinçek de Ýran'ýn davet ettiði bir siyasidir.

Gariplik de buradadýr.

Ýran güya bir Ýslam devleti ama Ýslami Uyanýþ konulu bir toplantýya Perinçek gibi Allah'a da Peygambere de bakýþý tartýþmalý bir siyasetçiyi davet ediyor!

Allah'a da Peygambere de bakýþý tartýþmalý bir siyasetçi derken Perinçek'e hakaret ettiðimi zannetmeyin. Sadece gerçeði ifade ediyorum.

Perinçek yayýnladýðý kitaplarda dini konulara da bilimsel yaklaþtýðýný söyleyerek herhangi bir dine inanmadýðýný açýkça yazýyor.

Mesela yayýnladýðý Hz. Muhammed isimli kitabýnýn 30. sayfasýnda 'Allah ve kulluk inancýnýn yeryüzündeki efendi köle iliþkisinden hareketle yeryüzündeki efendinin gökyüzüne çýkartýlmasýdýr' þeklinde deðerlendiriyor.

Allah inancý insanlarýn uydurmasýdýr diyor. Yani 'insanlar Allah'ý uslarýyla yaratmýþtýr' diyen ekolden.

Ayný kitabýn 68. Sayfasýnda 'Muhammed'in Peygamberliði' bölümünde, "Allah'ýn resulü olmak, Muhamed'e oluþan bir düþüncedir. (...) Muhammed'in bir melek ve Allah'la konuþmuþ olduðu bir faraziyedir.(...)Allah'la iliþkisi aslýnda ilkel Arap toplumlarýnda þairler ile cinler arasýndaki iliþkiye duyulan inançtan kaynaklanýr." yazýyor.

Hz. Peygamberi bir devrimci olarak takdir ettiðini de yazýyor. Ama O'nun peygamberliðine inanmýyor; O'na bir oryantalist gibi bakýyor!

Allah'a ve peygambere bakýþý böyle olan bir siyasetçinin Ýslami Uyanýþ Kurultayý'na çaðrýlmasý iyimser bir yorumla Ýslam'a bu gözle bakan birinin görüþünü almak þeklinde deðerlendirilebilir.

Ancak durum öyle deðildir. Perinçek Ýranlýlar nezdinde makbul bir siyasetçidir. Türkiye'ye gelen kimi Ýranlý Ayetullah düzeyindeki mollalarýn kendisini ziyaret ettiðini bizzat Perinçek söylüyor.

Mollalar (yani Ýran), Diyanet Ýþleri Baþkaný'na tercih edecek kadar Perinçek'e deðer vermektedirler!

Tabii ki bu iliþki siyasi hedefi olan bir iliþkidir!

Bu iliþki sayesindedir ki Perinçek, Çin ve Rusya'ya toz kondurmadýðý gibi Ýran'a da toz kondurmamaktadýr. Bu tavrýný da katýldýðý canlý yayýnlarda açýkça ifade etmektedir.

Özetle Doðu Perinçek, Ýslami Uyanýþ Kurultayý'na Ýran tarafýndan davet edilmiþtir.

Orada da Türkiye'yi deðil kendisini ve partisini temsil etmiþtir.

Ve eðer bu bir ayýpsa ve kusursa Ýran'ýn ayýbýdýr ve kusurudur. (Maalesef Ýran, Irak'ta, Yemen'de ve Suriye'de ayýbýn ötesinde cinayetlere ortaklýk edecek derecede yanlýþ siyaset takip etmiþtir hâlâ da etmektedir.)

Ve eðer eleþtirilecekse Ýran'ýn eleþtirilmesi gerekir.

Türkiye'nin deðil!