Farsi, Konya'da dönüyor. Ya Gülþen!?

Merak edenler için hemen söyleyelim, yazý baþlýðýndaki Farsi'nin Ýranlýlarla alakasý yok. Gizemli bir anlam içeriyor. Gizemi çözmek isteyenleri yazýnýn devamýný okumaya davet ediyoruz.

Bir önceki yazýda 250 semazenin katýldýðý bir etkinliðe istinaden ekonomik krizle mücadele edildiði bir dönemde böyle þatafatlý gösterilerin yapýlmamasýnýn daha uygun olacaðýný ifade etmiþtik.

Meðer Konya'daki bu etkinlik tek bir seferle sýnýrlý deðilmiþ. Belediye tarafýndan deruhte edilen bu etkinlikler bir süre devam edecekmiþ.

Ýþin inanç boyutunu bir önceki yazýmýzda ele aldýk, bu sefer farklý bir boyuta dikkat çekmek istiyoruz.

Bu tarz organize programlar için yapýlan harcamalar büyük ihtimalle milyonlarla ifade ediliyordur.

Kirasýný ödeyememekten dolayý darp edilen, yaralanan hatta ölen insanlarýn olduðu bir zamanda, israf boyutuna ulaþan harcamalarýn yapýldýðý ve böylesine þaþalý gösterilere gerçekten ihtiyaç var mý?

Enflasyonla mücadele için gider kýsma politikasý uygulanmaya karar verilmiþken bu israf ne ile açýklanabilir?

Görünen o ki dönen sadece semazen deðil.

Dikkatli okurlarýmýz hemen "israf" kelimesi ile "farsi" kelimesi arasýndaki baðý çözmüþlerdir. Ýsraf kelimesini tersten okuduðunuzda farsi kelimesi ortaya çýkýyor.

Farsi metaforu, yazar dostum Ekrem Altýntepe tarafýndan kaleme alýnan ve ekmek israfýný fantastik bir romanla anlattýðý "Nandiya Ejderhasý" kitabýndan alýntý. Özellikle çocuklara ekmek israfý konusunda farkýndalýk kazandýrmak istenen kitapta ejderhalar ve fantastik yaratýklarýn mücadelesi anlatýlýyor. "Ekmek israfý" ve "fantastik roman" ifadelerini yadýrgayanlar için kitabýn okunmasýný salýk veriyorum.

ÝSTÝKLAL MARÞI VE GÜLÞEN

Ýstiklal Marþý gibi toplumsal deðer ifade eden bir simgeyi, toplumun kahir ekseriyetinin tepki gösterdiði, haliyle ve geçmiþiyle bu iþ için iðreti olduðu çok açýk olan bir karaktere okutmanýn mantýðý ne olabilir ya da buna neden ihtiyaç duyulmuþ olabilir?

Ýstiklal Marþý'nýn anlattýðý deðerlere savaþ açmýþ ve onun ruhuna aykýrý bir yaþam þekline sahip birisine milli marþ niçin icra ettirilir?

Bir de garip kýyafetler giydirilirse...

"Giydirilirse" kelimesini özellikle kullandýk. Çünkü bu kýyafetin Gülþen'in tercihi olduðunu sanmýyoruz. O bu kadar kurnaz olamaz.

Elbette açýk saçýklýkta sýnýr tanýmayan Gülþen'in, Ýslam'a ve iktidara olan hýncýný bilenler giydirmiþtir bu kýyafeti!

Böylelikle mesaj kokan kýyafetin amacý Gülþen'in kiþiliðiyle zirve noktaya taþýnmýþ oluyor.

Ýsrafýn döndürüldüðü folklorik ritüeller inanç ve kültürel deðerlerin yozlaþmasýna neden oluyor. Ancak vücudunu açýkça ortaya seren Gülþen'in giydiði pagan kýyafetleriyle yapýlmak istenen, kültürel yozlaþmanýn fersah fersah ötesinde.

Hedeflerinde toplumsal kültürü deðiþtirmek ve yok etmek var!

LGBT sapkýnlarýnýn maþasý haline dönüþmüþ bir Gülþen'in millilik kaygýsý olabilir mi?

Ýnsanlar arasý iliþki ve etkileþim yapýsýný, sosyal davranýþ ve reaksiyonlarý hedefleyen yeni bir iþgal yöntemi deniyorlar: "Sosyolojik iþgal"

Nasýl ki yaz aylarýnda yaptýðýmýz faaliyetleri ya da kýþ aylarýndaki iþtigalimizi mevsim þartlarý belirliyor ve etkiliyorsa, toplumsal davranýþlarýmýzý da sosyal gerçeklikler ortaya çýkarýyor.

Sosyolog Peter L. Berger'in "Sosyolojiye Çaðrý" kitabýndaki ifadesiyle; "Sosyoloji bize, insanýn, onu oluþturan topluma göre var olduðunu ve kendi seçimi olarak bunun dýþýnda bir þey olma çabasýnýn oldukça zayýf, tereddütlü ve ancak nadiren tutkuyla baðlandýðý bir þey olabileceðini göstermektedir. Dolayýsýyla, bizim anladýðýmýz þekliyle sosyolojik perspektifin, insanlarý bütünüyle verilmiþ sosyal kimlikleriyle bir gören bakýþ açýlarýyla yaradýlýþtan gelen bir uyuþmazlýðý vardýr."

Teker teker yozlaþtýk, zihinlerimiz iðdiþ edildi, yüreklerimiz mühürlendi. Kültürel iþgal ile mücadele edemedik!

Artýk düþünce yapýmýz birey planýnda, dijital ahtapotun kollarý arasýnda çok kolay deðiþtirilebiliyor.

Abra kadabra denildiðinde ortaya çýkan ya da aksine birden yok olan bir olgu deðil ki kültür.

Ýnþa süreci var. Islah süreci, ihya süreci var. Ve nihayetinde bir düzeni, bir rengi var.

Kimliðini oluþturanýn toplum kodlarýyla belirlendiði ve kendi seçiminin kýymeti olmadýðý düþüncesinin girdabýna girmiþ bir millet üzerinde sosyolojik iþgal hareketi doðal olarak kolaylaþýyor.

Kültürel fay hatlarýndaki deðer kýrýklýklarý, sarsýntýlar, enkaz haline dönüþmüþ fotoðraf kareleri, deklanþöre basaný memnun eder sadece.

Uyanýk olmakta fayda var!