Istakozun kitapta yeri var mý?

Kýyýda köþede kalmýþ bir haber...

Kimsenin dikkatini cezbetmediði sessiz sedasýz sanki sadece duyuru mahiyetinde yapýlmýþ bir haber!

Her yan ýstakoz her yan savaþ tiyatrosu!

Varsa yoksa ýstakoz. Istakoz da ýstakoz!

Devletin ve dahi ülkemizin öncelikli gündemi olmasý gerekirken tarafýna nazar dahi edilmeyen bu duyuru mahiyetindeki habere geçmeden önce namluya birkaç kelam yerleþtirelim istiyoruz.

Zira çok özel davetlerin mönüsü olan ýstakozun yýrtýcý týrnaklarýndan, dünya toplumlarýna Gazzemizi unutturmak adýna sahne alan Ýran tiyatrosu füzelerden daha yok edici ve sarsýcý bir saldýrý ve baský altýndayýz.

Ýlgiyle takip ettiðimiz üzere özellikle hükûmetimiz eðitim müfredatý çalýþýyor.

Muhtevasý üzerine isteriz ki ilgili uzmanlar öncülüðünde bir seferberlik halinde bütün bir kamuoyu tartýþmasýný yapsýn.

Güncel durumda baþýmýzý duvarlara parçalarcasýna vurmaya sebep, önümüze düþen bir meseledir bu.

Yalnýzca bir asýrlýk da deðil.

Muhtemelen 1600'lere kadar "geri" gidilerek ve elbette ki 1300'leri hedefleyecek þekilde "ileri" gidilerek yapýlmasý gereken büyük bir tartýþmadýr bu.

Murat edilen de eriþilebilecek en yüksek ufka eriþmiþ müfredatý yakalayabilmek.

Hadsizlik anlamýna gelebilecek hüküm cümleleri kurmaktan sakýnýrýz.

Ancak dert ve dava peþinde olduðunu söyleyen büyük kurumsal yapýlarýmýzýn, STK'larýmýzýn bu mevzuda bile belirgin bir politika oluþturmak þöyle dursun kamuoyu oluþturma giriþiminde dahi bulunmamalarý korkunç bir gaflettir kanaatindeyiz.

Eðitim üzerine bir felsefe geliþtirmiþ, saðlam cümleler kurabilmiþ yeterince insanýmýz olduðu aþikardýr.

Fakat þu ana kadar maalesef eðitim, fiziki binalar baðlamýnda konuþulduðu kadar daha elzem boyutlarý açýsýndan konuþulamadý!

Ve yine esef vericidir ki eðitim meselesini temel konusu yapmýþ olmasý gereken büyük STK'larýmýzýn yüz aký olabilecek bir raporundan dahi haberdar deðiliz.

Bu gündem bir yerlerde birileri tarafýndan ince ayrýntýsýna kadar konuþuluyor; bizim pehlivanlarý ise minderde henüz göremiyoruz!

Ve duyuyoruz ki Milli Eðitim Bakaný ve doðal olarak hükûmet geniþ kamuoyu desteði oluþmadýðý için hedeflediklerini yapabilecek psikolojik ortama dahi sahip deðiller.

Bizimkilerin gözlerine parmaðýmýzý sokmak istiyoruz.

Kafalarýný duvarlara çarpmak istiyoruz.

Yýllarca davayý hep Allah'ýn sorumluluðuna havale ederek firavunun evinde Musa bekleyen gafillerin Musa'nýn evinde milyonlarca firavun yetiþmekte olduðunu anlayabilmeleri için acaba baþýmýza taþ yaðmasý mý gerek?

En az elli sene baþörtüsü savunusu derekesinde kalan eðitim anlayýþýmýz; nevzuhur örtülü çocuklarýmýzdan referansla menzile vardýk umuduna ermiþ midir?

Nedir bizim eðitimden anladýðýmýz, beklediðimiz?

Eðite eðite varmaya çalýþtýðýmýz yer neresidir?

Davosçular kadar olup da komple þekilde pandemi programý gibi bir program uygulamadýkça sosyal hayatýn hangi þubesinde baþarýlý olabilir bir eðitim müfredatý?

Bu sarsýcý sorularý sorabilecek eþikten çok uzaktayýz!

Bari en azýndan ortalýkta milyon milyon dava erlerinin, müesseselerinin bir kamuoyu talebi oluþmasý konusunda giriþimlerini beklemek hakkýmýz olsun.

Haber mi?

Yaklaþýk yüz yýldýr Batý hayraný ve seküler anlayýþa sahip bir eðitim müfredatýna sahibiz. Bu konuda hassasiyet sahibi bir bakanýmýz var ve bu minvalde hummalý bir çalýþmayla sona doðru gelinmek üzere.

Bu ülkenin geleceðini inþa edecek bir müfredatýn heyecanýyla "Beka meselesinde son kritik viraj!" uyarýsýyla haberleþtirildi yeni müfredat çalýþmalarý.

"Milli ve manevi deðerler" sözcüðünü duyan seküler, laik, solcu kesim baþta bakan olmak üzere müfredat çalýþma ekibine algý ve manipülasyonlarla saldýrýyorlar.

Bu necip milletin bütün deðerlerine düþman olan bu güruh STK'sýyla, medyasýyla, bürokratýyla konuyu baský altýnda tutmaya çalýþýyorlar!

Talim Terbiye ve bakan hariç kurum içinde bile müfredat çalýþmasýna yönelik fazlaca bir baskýnýn olduðu konuþuluyor!

Bu baský altýnda yetkili kiþiler ne kadar dayanabilirler, bu merak konusu.

Niyazýmýz odur ki iktidar bu baský altýnda inþallah mahcubiyet yaþamaz.

Bir kez daha gelecek sermayemiz olan yeni nesilleri dinsizler, solcular, sekülerler, materyalistler, laikler eðitim müfredatýyla ipotek altýna almazlar inþallah!

Soner Yalçýn'ýn mealen, -"gül" yetiþtiren adamdan "mukaddes ütopya" ile "ýstakoz" yetiþtirenlerin görüldüðü sona gelindi- acý tespitini boþa düþürecek bir hassasiyetle geleceðimiz inþa edilmeye çalýþýlýr inþallah.