Kadir Þeker davasýyla birlikte öðrendiklerimiz

Antalya’da yaþayan Özgür Duran ile Ayþe D. Sevgili.. Ýkili bir süre önce Konya’ya yerleþip ayný evde yaþamaya baþlýyor.. Bir akþam evde kýskançlýk merkezli bir tartýþma yaþanýyor.. Ýçkiyi fazla kaçýran Özgür Duran da Ayþe D’yi dövüyor.. Ayþe þiddetten uzaklaþmak için evden çýkýp bir park gidiyor.. Özgür burada da Ayþe’yi bulup þiddet uygulamaya devam ediyor.. (Ayþe’nin olay sonrasý verdiði ilk ifadeden öðreniyoruz bunlarý.. ) O sýrada kütüphaneden çýkýp yanýnda yaþadýðý teyzesinin evine doðru yürüyen Kadir Þeker olanlarý görüyor.. Müdahale için yanlarýna gidiyor.. Ve iki adam kavgaya tutuþuyorlar.. Özgür, Kadir’in üzerine atlayýp boynunu sýkýyor. Kadir kurtulmayý baþarýp kaçmaya baþlýyor. Fakat Özgür, peþinden gittiði gence tekrar saldýrýyor. Bunun üzerine Kadir, býçaðýný çýkarýyor. Boðuþma sýrasýnda býçak Özgür’ün kalbine saplanýyor. Þeker de olay yerinden kaçýyor.

***

Birkaç saat sonra..

Polis, kan izlerini takip ederek Kadir Þeker’i parka 1.5 kilometre mesafedeki teyzesinin evinde yakaladý.. Gözaltýna aldý .. Ardýndan da Kadir, ‘kasten adam öldürme’ suçundan tutuklandý...

***

Ayþe önce olayý tam da az önce anlattýðým gibi özetledi. “Evde dövdü” dedi. “Çýktým parkta buldu yine dövdü” falan dedi.. Sonra!.. Sonra bi’þey oldu.. Ayþe ölen sevgilisi için, ‘beni deðil verandayý yumrukluyordu’ dedi. “Beni dövdüðünü düþünmüþ ama Özgür bana vurmuyordu” dedi. “..Kadir yanýmýza elinde siyah renkli bir býçakla geldi..” dedi.. “.. Ortada býçaklamayý gerektirecek bir durum yoktu. Karý-koca arasýnda yaþanabilecek bir tartýþmaydý bizimki…” dedi.. “…Dayak yemiþ olsam, Özgür bana vurmuþ olsa, darp izi olurdu herhalde..” dedi. “.. sevgilimin, ‘kasten yaralama’, ‘hýrsýzlýk’, ‘yaðma’ ve ‘uyuþturucu madde ticareti gibi 19 ayrý suçtan kaydý olmasý onu kötü biri yapmaz..” dedi.. Milletçe öyle kalakaldýk iyi mi!..

***

Þimdi o adam 12,5 yýl aldý. Öldürdüðü adamýn ailesi de bu cezadan memnun deðil. Kadir Þeker de..

Bir taraf az diyor diðer taraf çok.. Size bir þey söyleyeyim mi?.. Bu olay kriminal bir olay deðil. Sosyolojik bir olay.. Evet içinde cinayet, darp, kadýna þiddet falan var. Fakat en az onlar kadar mesela bir kamuoyu tepkisi (ya da desteði) var.. Ýnsanlar yerde bir ceset olmasýna raðmen, katili adeta “Þehrin Azizleri”ndeki gibi kutsuyorlar.. Ýkincisi genele teþmil edilecek bir yeni davranýþ modeli var artýk karþýmýzda.. Hep kadýna þiddet haberlerinde ne diyorduk? “O yoldan geçen adamlar da tek kelime laf etmiyor mu karýsýna þiddet uygulayan kiþiye” demiyor muyduk?.. Ýþte Kadir Þeker davasýyla birlikte artýk demeyeceðiz.. Üçüncüsü, adalete güven meselesi.. Bunu Kadir Þeker davasýnda verilen kararla ilgili söylemiyorum. Orada hakim kara kaplý deftere bakýyor, ne yazýyorsa onu söylüyor.. Adalete güvenle ilgili kýsým tüm bu olaylarýn baþlangýcý aslýnda. Yani Ayþe evde þiddete maruz kaldýðýnda kaçýp parka gidip orada darp edildiðinde yalnýz hissediyor kendini. Kadir böyle bir olayla karþýlaþtýðýnda o insanlarýn kendini yalnýz hissettiðini düþünüyor.. Bunlar gerçek deðilse bile algýsý böyle.. Anlayacaðýnýz, bu dava yýllar boyu her boyutuyla tartýþýlacak bir dava olacak..