Ýnsan yaþadýðý toplumun deðerlerine yabancýlaþmaya görsün ortaya oldukça absürt durumlar çýkabiliyor. Özellikle siyasi çýkar uðruna yapýlan saçmalýklar insaný rezil edip alay konusu haline dönüþtürüveriyor.
Bu duruma Ýsmet Ýnönü en güzel örnek olarak verilebilir. Konya'da halka hitaben yapacaðý konuþmayý hazýrlarken kendisine "Paþam, Konyalýlar dindar insanlardýr. Konuþmanýzda biraz dinden diyanetten bahsederseniz onlarýn oylarýný alabiliriz." derler. Paþa konuþmasýný yapar fakat konuþmasýnda dinden diyanetten bahsetmez. "Efendim, niçin dindarlarýn hoþuna gidecek þeyler söylemediniz?" denildiðinde "Allah'a ýsmarladýk dedim ya!" der.
CHP zihniyetinin en büyük temsilcilerinden Ýsmet Ýnönü'nün yaptýðý bu absürtlüðün bir benzeri yine bir CHP'li olan Kemal Kýlýçdaroðlu tarafýndan geçtiðimiz günlerde yapýldý. Milliyetçi ve muhafazakâr kanada þirin gözükmek için Necip Fazýl'dan bir alýntý paylaþmak isteyen Kýlýçdaroðlu Necip Fazýl için "Þairdi galiba..." demez mi!
El insaf!
Necip Fazýl Kýsakürek gibi birisinden alýntý yapacaksýn ama onunla ilgili "Þairdi galiba..." diyeceksin...
Ýþte toplumun deðerlerine karþý yabancýlaþmanýn insaný nasýl bir garabete sürüklediðinin güzel bir örneði!
Referans alarak kullandýðý mýsraýn sahibini bilinçli olarak istihza ile anmasý bile bu topluma ne kadar uzak olduðunu gösteriyor.
Ayný þiirde üstat Necip Fazýl'ýn bir mýsraý bu zihniyet için söylenecek en güzel cevaptýr: "Bahset tarih, balýðýn týrmandýðý kavaktan!"
Evet, tarih bahsediyor; CHP ve zihniyeti on yýllardýr toplumun gerçeklerinden fersah fersah uzak duruyor ve her seçim öncesi kavaða týrmanmaya çalýþýyor.
Madem Necip Fazýl'ýn kim olduðu bilinmiyor, sevabýna biz anlatýverelim:
Üstadýn, mütemadiyen CHP'yi eleþtirdiði meþhurdur. Partiyi, ülkenin geleneksel deðerlerini ve Ýslam'ýn mirasýný aþýndýran, aþýrý laik, Batýlýlaþmayý destekleyen zihniyet olarak gördü üstat.
"Bir buçuk asýrdýr yanýp kavrulan ve bunca keþfine ve oyuncaðýna raðmen buhranýný yenemeyen ve kurtuluþunu arayan batý adamýnýn bulamadýðýný, Türk'ün de yine bir buçuk asýrdýr iþte bu hasta batý adamýnda bulduðunu sandýðý þeyi, o mübarek oluþ sýrrýný, her sistem ve mezhep, ortada ne kadar hastalýk varsa tedavisinin ve ne kadar cennet hayâli varsa hakikatinin Ýslam'da olduðunu gösterecek ve bu tavýrla yurduna, Ýslâm âlemine ve bütün insanlýða numunelik teþkil edecek bir gençlik..."
Kemalistler, üstadýn "Gençliðe Hitabe"sinde iþaret ettiði gençliðin, yetiþip filizlenerek bu ülkenin ufkunu geniþleten yöneticiler olmasýndan bu kadar rahatsýz.
Üstadýn Türkiye toplumu üzerindeki etkisi, sadece yazdýklarýyla da kalmadý. Birçok öðrencisinin de fikir ve düþünce dünyasýný þekillendirdi. Bu gençler, ideallerini Türkiye toplumuna taþýdýlar, yaydýlar, yönettiler/yönetiyorlar.
Þiirlerindeki vatanseverlik ve milliyetçilik duygularý, Türkiye toplumunda birçok insanýn benimsediði deðerler haline geldi.
Evet, Necip Fazýl þairdi ve þiirlerinde; "Hakikat, inanç, zaman, dünya, öte dünya, boþluk, akýl, düþünce ve insan" kavramlarýyla anlamlý bir nesil kurmaya çalýþtý.
Üstat, sadece soluduðu hayatý þiirleþtiren bir þair deðil, þiirlerindeki hayatý da yaþayan bir þairdi.
Üstat, sekülerlerin, Kemalistlerin ve CHP zihniyetinin býrakmamak adýna tutunduklarý dünyayý; "yalancý petek" ve "mayýn tarlasý" olarak gören bir þairdi.
Düþünme gücü yeterli olmayan ve zekasýný tam kullanamayan insana anlatýr gibi anlatmaya gayret ettik. Üstat hakkýnda çok rahat ciltler dolusu kelam edilebilir ancak bu kadarýyla iktifa edelim.
Özetle; Necip Fazýl Kýsakürek, CHP'nin laik ve Batýlýlaþtýrýcý politikalarýný eleþtiren muhafazakâr milliyetçi bir þahsiyetti ve geçmiþe baðlý, Ýslami bir Türkiye vizyonunu savundu.
Üstadýn, "CHP bir parti deðil, Türk'e dinini, dilini ve özünü kaybettirmeye memur bir katliam müessesesidir! Bugün bizdeki muhalefet, iktidarý düþürmek için vataný düþürmeye bile razýdýr!" sözleriyle bu zihniyetin ve yanýndakilerin yine kavaða týrmanmaya çalýþtýklarýný hatýrlatalým.