Medyadaki “uzantýlara” teslim mi olacaðýz

Hatýrlarsanýz, SETA’nýn “Uluslararasý Medya Kuruluþlarýnýn Türkiye Uzantýlarý” adlý raporu yayýmlandýðýnda “uzantýlar” sosyal medyada feryadý basmýþtý. Teþhir olmanýn paniðiyle kendilerinin deðil gazeteciliðin hedefte olduðunu söylerlerken, raporu hazýrlayan genç insanlarýn fotoðraflarýný paylaþýp hedefe oturtmaktan imtinâ etmediler.

Bu “uzantýlar” niye bu kadar paniklemiþti?

Bu sualin cevabý þu sorunun cevabýnda: Uluslararasý güçler Türkiye’de medya alanýnda niye para yaðdýrýyorlar?

“Türkiye’de yatýrým yapýlacak güven ortamý yok” diye haberleri dünyaya yayanlar da onlar Türkiye’deki medya uzantýlarýna para yaðdýranlar da onlar; ya “Türkiye’de yatýrým yapýlacak güven ortamý yok” diyerek yalan haber yapýyorlar veyahut medyaya büyük meblaðlar yatýrmalarýnýn niyetleri baþka!

Mezkûr raporun sunuþ yazýsýndaki þu ifâdeler sorduðum iki sualin cevabýný veriyor aslýnda: “Raporda ele alýnan medya kuruluþlarý kuruluþundan bugüne incelenirken mecralarýn Türkiye için kritik olaylardaki tavrý da ölçülmeye çalýþýlmýþtýr. Ayrýca çalýþan profili incelenerek uluslararasý medya kuruluþlarýn çalýþanlarýnýn geçmiþte hangi mecralarda görev yaptýðý að analizleriyle ortaya konulmuþtur. Her bir mecra için hazýrlanan að analizleri, yabancý basýnýn uzantýlarýnýn Türkiye’deki yerel medya organlarý ile nasýl bir etkileþim aðýna sahip olduðu göstermektedir. Bu baðlamda raporda da ele alýndýðý gibi yabancý medya gruplarýnda görev yapanlarýn profil geçmiþleri, sosyal medya etkileþimleri ve kritik dönemlerde aldýklarý tutum arasýndaki iliþki dikkat çekicidir.”

Rapor, duyduðumuz gördüðümüz bilgileri bir düzen içinde, parçalarý bir araya getirip þebekenin içinde yer alan “uzantýlarýn” dün ile bugününün fotoðrafýný önümüze koyuyor. “Uzantýlar” feryat etmesinler de ne yapsýnlar!..

1 yýl sonra SETA raporunu hatýrlamam ve sizlere de hatýrlatmamýn sebebi, Türkiye’nin Suriye’de Esad rejiminin zulmüne son vermek için baþlattýðý taarruz sýrasýnda “uzantýlarýn” sosyal medya ve haber sitelerinde yaptýklarý yalan ve yönlendirici haberler yapmalarý.

Savaþta en mühim þey moral ve motivasyondur. Medyadaki “uzantýlarýn” hedefinde Türk halkýnýn moral ve motivasyonu var. Yalan haberlerle halkýn da idarecilerin de askerin de moral ve motivasyonunu bozmaya çalýþýyorlar. Neredeyse tüm enerjimizi “uzantýlarýn” yalan haberlerini yalanlamakla ve doðrusunu anlatmakta harcýyoruz.

Bu böyle gitmez!

Türkiye, “uzantýlarýn” yalanlarýna teslim edilemez.

“Uzantýlarýn” kimin uzantýlarý olduðu teþhir edilmesinin üzerinden 1 yýl geçti ama anlaþýlan gerekli tedbirler ve müdahaleler yapýlmamýþ ki hâlâ enerjimizi onlarýn yalanlarýný yalanmakla harcýyoruz!