"Mazinin Hâdimleri, Geleceðin Vârisleri" olan nesiller için, 65 yýl önce yola çýktý ÖNDER Ýmam Hatipliler Derneði, son kongresini Uþak'ta gerçekleþtirdi. Bugün milyonlarý taþýyan ulu bir çýnara benzeyen ÖNDER'de, himaye çatýsý olduðu kadar geleceði inþa etme çabasýndaki deðerli eðitimciler var. Ýlim, güçlü irade, özverili idealizm onlarýn en belirgin ilkeleri...
Medeniyetimizin "beþikten mezara kadar ilme muhtacýz" þiarýyla baktýðý ilim, baþýmýzýn tacýdýr. Ne var ki ilim sahibi olmak, tarihin hemen her döneminde, büyük sýnavlara tabi tutulmuþtur.
Ýmam hatip okullarýnýn tarihçesine baktýðýmýzda, aslýnda bizim siyasi tarihimize de bakmýþ oluruz. Tarihi süreçler içinde demokratikleþmeyle birlikte gelen eðitim hürriyeti, imam hatip okullarýnýn da önünün açýlmasý sonucunu getirmiþtir. Ýmam hatip okullarý, kurulduklarý günden bu yana demokrasinin turnusolu olagelmiþlerdir... Kapatýlýp açýlmalarý kadar, sýnýrlandýrýlýp çoðaltýlmalarý da her zaman milli iradeyi ilgilendirmiþtir. Çünkü bu okullar, öðretmenleri, öðrencileri, velileri ve kurucularý ile birlikte halkýn ta kendisidir...
Demokrat bir toplumun eðitim sistemi ile kaotik bir idare ile yönetilen bir toplumun eðitim sistemi muhakkak ki birbirinden farklýdýr. Demokrasi ile anti demokrasi karþýlaþtýrmasýnda, imam hatip okullarýmýz her daim demokratlarýn yanýnda neþvü nema bulmuþtur ve bulacaktýr. Karanlýk rejimlerse, bünyelerindeki tek tipçilik gereði, her seferinde dimaðlara sýnýr çekmeye, ruh dünyalarýný hapsetmeye kalkmýþtýr. Nitekim 28 Þubat günlerinde en aðýr darbeleri göðüslemek durumunda kalmýþ olan imam hatiplerimiz, bugün için artýk, Türkiye'mizin geleceðinin niteliðini arttýrma yolunda emin adýmlarla yürümektedir.
ÖNDER, 65 yýlda dava edindiði þiarlarýyla yürüyor; istikamet üzere, samimiyetle, bilgi ve hikmetle, ehliyet-liyakatla, basiret-ferasetle, adalet ve merhametle, ahde vefa ile nitelikli bir geleceði inþa etmek için yürüyüþüne devam ediyor.
Önder adý üzerinde öncü olanlara verilen isimdir. Davasýnýn fedaisi, cesur, diðerkam, nefsinden emin olunan, edepli, itimat edilen, korkusuz gençlerin çatýsýdýr... Nitelikli bir geleceðin rüyasýný görenler, bir dülger olarak girdiði Enderun'dan Mimar Sinan olarak mezun olan bir mimari dehanýn nasýl keþfedildiðini, nasýl eðitildiðini, nasýl yetiþtirildiðini iyice anlayabilmelidir...
Nitelikli bir gelecek için zeka tek baþýna yeterli bir öncül olamaz. Belki iyi bir hizmetkar olabilir ama zeka, hedef, ideal, gaye ve disiplin olmadan har vurulup harman savrulacak, ziyan olacak bir ekine benzer. Ekini ziyan etmemek için, çok önemli planlamalar, yönlendirmeler, yetiþtirme metotlarý uygulanýr ki verim elde edilebilsin...
Nitelikli, verimli bir gelecek istiyorsak, bunun için evvela hukuki zemini, her zaman özgürce boy atýlacak, kýsýtlamalarýn ve yasaklamalarýn olmadýðý bir düzeyde tutmamýz gerektiðini tecrübeler eþliðinde biliyoruz... Eðitim bir hak ve hürriyet olarak, ancak demokrat toplumlarda verimli ve nitelikli sonuçlar getirebilir. Bu baðlamda darbe döneminin eseri olan bir anayasa herkesin baþýnýn üstünde düþmeye her an hazýr bir Demokles Kýlýcý gibi durur...
Nitelikli bir gelecek, nitelikli eðitim kurumlarý, nitelikli idareciler ve nitelikli idealist öðretmenlerle inþa olacaktýr. Kendisini eðitime adamamýþ kiþilerin eðitim dünyasýnda yeri olamaz. Nitelikli bir gelecek için, bir sarraf rikkatiyle öðrencilerini mücevher tartarcasýna incelikle eðitecek, eðitimi sanat edinmiþ öðretmenlere ihtiyacýmýz var... Kýnalýzade, meþhur siyasetnamesi Ahlak-i Alai'de; yöneticinin "erdemli" olmasý, yönetilenleri de "erdemli kiþiler" olmaya teþvik edici bir unsurdur, der. "Halkýn geneli çoðunlukla reislerine uyarlar ve sultanlarý taklit ederler' darbýmeselini iþaret ederek, eðitimdeki nitelik ve kalite için de eðitimciyi öncelikle zikreder. "Eðitimci iyi olursa, talebe de iyi olur, talebe, öðretmeninin geleceðidir." der...