Siyonist Yahudi iki ünlü stratejistin Müslümanlara yakýnlaþma çabalarýný nasýl okumalý?

Avram Noam Comsky, 1928'de Philadelphia'da doðan bir 'eþkinaz yahudisi'.. Gençlik yýllarýnda 'Siyonist gençlik hareketi'nin önde gelen isimlerindendi. Sonralarý Amerikan dýþ politikasýna eleþtiriler getirirken, Ýsrail'i de bazen eleþtirdiði olmuþtur. Ama, Siyonist Ýsrail rejiminin özellikle Ortadoðu'daki uzun vâdeli plânlarýna paralel þekilde, bölgedeki halklarýn ve rejimlerin meselelerine bakýþ açýsýný da Ýsrail aleyhine olmayacak izahlarla anlatmakta epeyce dikkatli olduðu biliniyor. 'Al Jazeera' (El'Cezire) ekranlarýnda, (2 Þubat 2016 günü) yani 5,5 yýl önce Mehdi Hasan'ýn sorularýna verdiði cevaplar bunun en çarpýcý örneðiydi..

Bu cümleden olmak üzere, özellikle, Irak, Suriye'de ve Türkiye'deki Kürt etnisitesine mensub halklarýn ayrý bir devletinin olmasýný, kendi varlýðý için gerekli gören Ýsrail siyasetine ve Ýsrail'in o yöndeki planlarýný destekleyen Amerikan siyasetlerine destek veren ve, 'Ben mutlak bir pasifist deðilim. Kimi zaman askerî güç, savunma açýsýndan meþrûdur..' diyen Comsky'nin, bu gibi konularda Erdoðan Türkiye'sine nasýl bir husûmet ve kin duygusu içinde olduðu biliniyor. PKK'nin bir kýsým terör eylemleri yaptýðýný kabul etse de, -Ezidîler'i PKK'nýn kurtaracaðýný ileri sürerek-, Türkiye'nin PKK aleyhine askerî operasyonlarýný aðýr þekilde suçlayan Comsky'nin, "Putin liderliðindeki Rusya'nýn acýmasýz Suriye hükümetini desteklemesi yanlýþ olabilir, ama bu emperyalizm deðildir.. (...) ABD, Suûdî Arabistan'ý desteklediðinde bu da emperyalizm deðildir. Acýmasýz ve katý bir hükümeti destekliyor olsa bile... ABD, Ýsrail'i desteklediðinde bu emperyalizm deðildir. Ýsrail zulüm yapýyor olsa bile... Rusya, Þam'ý desteklediðinde bu emperyalizm deðildir.' gibi -herkesi kör yerine koyarak- iþine geldiðince yaptýðý tarif ve yorumlar da ilginç idi.

Son zamanlarda ise, bu kiþinin Ýslâm ve Müslümanlar konusunda daha yumuþak bir dil kullanmasý ve hattâ Hristiyan dünyasýnýn Müslüman dünyasýna karþý son bin yýldýr sergilediði düþmanlýklarý eleþtirmeye baþlamasý dikkat çekici deðil mi?

Evet, bu kiþi, þimdi, son yýllarda kapitalist -Hristiyan dünyasýnda týrmanan Ýslamofobia'nýn, 'Ýslâm korkusu'nun sebeplerini Haçlý Seferleri döneminde aramak gerektiðini belirtiyor ve bu konuda tarihçi William Polk'un, 'Haçlý Seferleri ve Cihad: 1000 Yýllýk Savaþ' adlý kitabýný kaynak göstererek, "Bu kitap Batý'nýn Ýslâm korkusu hakkýnda iyi bir geçmiþ bilgisi verir. Üstüne üstlük Avrupa inanýlmaz ýrkçýdýr. Bu belirgin artýþa neden olan þeyin ne olduðunu bulmak için, o dönemde meydana gelen hadiselere bakmak gerekir. Ýslamofobi'nin çözümü için, önce Ýslamofobi'yi anlamak gerekiyor.' diyor.

*

Bu konuda, bir diðer isim, Daniel Pipes.. Bu kiþi, Siyonist Yahudi hareketinin savunulmasý konusunda yaptýðý en katý yorumlarla bilinen birisi ve Amerika'da yayýnlanan Middle East Quarterly'nin 2021 Kýþ ve Bahar sayýsýnda yayýnlanan, 'Dinsiz Sarazenler Yýkýmla Tehdit ediyorlar: Ýslâm'a ve Müslümanlýða Yönelik Modern öncesi Hristiyanlýk tepkileri' baþlýðý altýnda iki uzun makale yayýnladý.

Siyonist Ýsrail'in en tâvizsiz savunucusu olan bu kiþinin, daha önce , Ýslam ve Müslümanlar konusunda yazdýklarý hatýrlanacak olursa, bu son makalelerinde Müslümanlarý adeta korumak istercesine bir yaklaþým sergilemesini nasýl okumalý? Onun bu makaleleri üzerinde, bir baþka yazýda etraflýca durmak da fayda olabilir.

Biz þimdilik þu kadarýný belirtelim ki, Pipes, Ýslâm konusunda Hristiyan dünyasýnýn nasýl kesin hükümlere dayandýðýnýn 14 asýr öncelerden bugüne kadar, Hristiyan kaynaklarýndan yýðýnla ilginç görüþleri derlemiþ..

Söz gelimi, Hristiyanlarýn Ortaçaðlar boyunca, Ýslâm'a bakýþýnýn, 'sadece sahte bir din deðil, ayný zamanda Hristiyan mesajýnýn çarpýtan bir cereyan' olarak nitelendiðini, milâdî- 750'lerde ölmüþ olan St. John the Damasscene'den aktarmakta ve Ýslam konusundaki yanýltýcý görüþlerin 'standart Avrupa repertuarýnýn bir parçasý haline geldiðini' ve hattâ, geçen yüzyýlda bazý ünlü yazarlarýn Ýslâm'ý 'putperestlik' olarak nitelediklerini, Oxford Dictionary'deki tariflerden örneklerle açýklamaktadýr.

1699- Karlofça Antlaþmasý'ndan sonra Osmanlý Devleti karþýsýnda üstünlük saðlamaya baþlayan Avrupa emperyalizminin, Ýslâm'ý Hristiyan halklara korkunç bir hayat tarzý ve Hristiyanlarýn baþ belâsý olarak nitelemelerinden örnekler veren yazar,

Ýngiliz emperyalizminin Hindistan'daki yöneticilerinden ve Ýslâm konusundaki araþtýrmalarýyla da bilinen Sir William Muir'in, 1854 yýlýnda, görüþlerini, 'Ýslâm, Hristiyanlýðýn açýk ve zorlu rakibidir..' diye belirttiðini de aktarýyor.

*

Bu iki Siyonist Yahudi stratejistinin son zamanlarda Müslümanlara karþý Hristiyanlarýn tarih boyunca bakýþlarýnýn fanatikliðini anlatmalarýnýn sebebi ne olsa gerek?

Elbette, Hristiyan toplumlarda giderek artan- yükselen anti-semitik (Yahudi düþmaný) söylem ve eylemlerden duyulan endiþe ve hattâ, Amerika'da bile bazý kiþilerin sýrf Yahudi olduklarý için fizikî saldýrýlara uðramasýnýn da bunda payý olabilir. Yani, bu durumda müttefikler arama ihtiyacý..

Bu hususta Hristiyan dünyasý Yahudileri ezip geçerken, Müslüman dünyasýnýn Yahudilere nasýl kucak açtýðýný tekrara gerek bile yok.. Ki, Müslümanlar öyle bir zulme uðramalarý durumunda, Yahudiler üzerine yine 'koruma kanadý' açacaklardýr.

Ama acaba sadece bu mu?

Yoksa, son zamanlarda Arap ülkelerindeki bazý rejimlerle Siyonist Ýsrail arasýndaki diplomatik iliþkilerin tesisinden endiþeye kapýlan Müslüman halklarý rahatlatmak için bir 'þirinlik muskasý' göstermek taktiði midir?

Bu konular üzerinde daha fazla durulabilir.

*