Bir konu var ki hakkýnda ne kadar yazarsak yazalým ne kadar gündeme getirirsek getirelim maalesef bir arpa boyu yol alamýyoruz.
Bunu cahilliðimizden mi yapýyoruz yoksa iþimize geldiðinden mi yapýyoruz bilemiyorum ama bir akýl tutulmasý yaþadýðýmýz kesin.
Olayýn özeti bir haber içeriðinden mülhem olarak þöyle:
"Mevlâna'nýn huzurunda 250 semazen ayný anda sema icra etti. Mevlâna Meydaný'ndaki programý takip eden vatandaþlar, ortaya çýkan manevi iklimi hissetmekten dolayý mutlu olduklarýný söyledi."
Oysa ki bu tarz uygulamalarýn yanlýþlýðýna dair daha önce defalarca yazýlar yazýldý.
Bunun dinin özüne ve ruhuna aykýrý olduðu, bu gibi uygulamalarla dinin bir folklor haline getirildiði defalarca dile getirildi.
Bir yanlýþ niye ýsrarla sürdürülür, niye tekrar edilir anlamak mümkün deðil.
Oysa ki Kur'an-ý Kerim'in ilk emri apaçýk: Oku..!
"Oku!" emri aslýnda cehaletin panzehri.
Oku ki cahil kalmayasýn, öðrenesin.
"Oku!" emriyle baþlayan ve devamýnda kurallarýn, iman-ý kâmil olmanýn anlatýldýðý cümlelerle bezenmiþ bir kitap indirildi bize.
Allah'ýn kelamý ile muhatap kýlýndýk.
Kulun, okudukça yeniden var olduðu, kul olduðu, Rabbiyle konuþtuðu kitap.
Bir insan ömrünü, kulluðu, insani olan her þeyi ihata edip insana mihmandarlýk yapan kitap.
Peygamberin arkadaþlarýyla baþlayan ve günümüze kadar devam eden ve edecek olan öðrenme, daha iyi öðrenme, öðretme daha iyi öðretme ihtiyacý...
Oysa biz günümüz Müslümanlarý "okumayý" býraktýk, "ritüele" takýldýk, "seyretmeye" daldýk.
Deðil 250 semazeni, 250 bini raks ederken seyretsen ne olur!
Hadi seyret bakalým, cehalet seyrederek yok ediliyor mu?
Hadi seyret bakalým, kulluðuna ve imanýna yol oluyor mu?
Hadi seyret bakalým, Kur'an okunurken seni de beni de yaratan Rab ile konuþma makamýna eriþirken, seni kim seyrediyor?
Hadi seyret bakalým, seyrettiðin mihmandarlýk yapabiliyor mu?
Hadi seyret bakalým, vicdanýn mý rahatlýyor yoksa yaratan Rabbinin emirleri mi yerine geliyor?
Vaktini "Mevlana'nýn huzurunda" deðil de "Allah'ýn huzurunda" geçirsen daha iyi deðil mi?
"Manevi iklimi" meydanlarda deðil Kur'an'ýn sayfalarýnda, secdelerde aramak gerekmez mi?
Bu tarz faaliyetler Müslümanýn asýl hedefini saptýracak, onu hakikatten uzaklaþtýracak mahiyette.
Bu organizasyon için harcanan para daha faydalý yerlere harcanamaz mý?
Hele ki ekonomik olarak sýkýntýlý günler yaþadýðýmýz bugünlerde bir kurum niçin böylesine þaþalý bir gösteri tertip eder ki!
Vatandaþýn þikayetlerinin ayyuka çýktýðý bir zamanda bunu yapmak hangi aklý evvelin fikri!
Haberi okuyunca geçtiðimiz günlerde katýldýðým bir programýn gündemiyle örtüþtüðünü ve akýl tutulmasýnýn ortak olduðunu gördüm.
Küçük bir platformda bir konuþmaya davet edildim. "Temel seviyede Müslüman" baþlýklý bir gündemi vardý. Konuþma; özünde tanýma ve tanýnma babýndan rengin belirlenmesinden çýkartýlýp hikmet vesilesi olarak görülmeye baþlanýlan takke, duanýn herkesten farklý ve bir ritüele tabi tutularak edilmesi gibi konular üzerinde yoðunlaþtýðýnda karþýmdakileri anlamýþ oldum. Karþýmda oturan hazirun bir cemaat müntesibi. Bu kardeþlerimiz peygambere yönelik ihtilaflý mevzular açýnca da biraz irkildim.
Peygamberden habersiz kaldýklarýný müþahede ettim.
Haziruna sordum: "Hanginiz cemaatinizin þeyhi olan kiþinin ismiyle yayýmlanmýþ herhangi bir kitabý okudu?" Hepsi birden el kaldýrdý.
Sormaya devam ettim: "Peki, hanginiz Ýbn-i Ýshak'ýn Siyer kitabýný okudunuz?" Eller kýpýrdamadý bile! Son soru: "Hanginiz, Efendimizi (sav) anlatan herhangi bir siyer kitabý okudu?" Onca kiþiden tek bir el kalktý!
Gönül verilen þeyh efendi, peygamberden üstün tutulduðu sürece Allah'la münasebet temel seviyede dahi yakalanamaz!
Allah'ýn uyarýsý ayan beyan ortada: "Siz Rabbinizden size indirilene uyun, onun dýþýnda birtakým dostlara uymayýn. Çok az düþünüp ders alýyorsunuz."
Ey Müslüman!
Emin ol semazenleri seyrettiðin kadar Kur'an okusan, Mesnevi'den ezberlediðin ve tweet attýðýn cümleler kadar Kur'an'dan ayetler bilsen, takkenin rengine takýlmasan, münacat halinde gönlünü O'nunla birleþtirebilsen, peygambere itaat edilmesi gerektiðini okusan-bilsen, bu din Allah'ýn izniyle senin sayende hâkim olacaktýr.
Ne takkenin rengi ne semazenin raksý cehaletin kurtarýcýsý deðildir.