Yarýn gece, dünyanýn hemen her bir köþesinde bir çýlgýnlýkla, saat 24.00’ün son saniyesiyle birlikte Milâdî-2020 yýlý sona erecek, 2021‘inci yýl baþlayacak..
Bu durum, elbette ki, milâdî yýl’ý sahiblenen emperial dünyanýn gururunun da bir yansýmasýdýr; çünkü dünyanýn hemen her tarafýný esir aldýðýný düþünmektedir.
Konunun bu tarafýna bu kadarca iþaretle, baþka taraflarýna da deðinmeye çalýþalým:
Binlerce yýl öncesi bilginlerinin, daha iyisi yapýlamamýþ olan bir ‘takvim’ hazýrlayýp, dünyanýn güneþ etrafýndaki bir dönüþünü 365 günde; ayýn ise, 354 günde tamamladýðý kabul edilerek ona 1 yýl denilmesi ve sonra bu zaman diliminin 12 ay’a, her ay’ý da 7 günlük haftalara bölen buluþ, müthiþ bir þey..
Bu þekilde oluþturulan ‘takvim’lerde, yýlýn hangi gün baþlýyacaðýna dair, inançlara, ideoloji veya diðer dünya görüþlerine göre oluþmuþ hesaplar da vardýr. Kuzey yarýmkürede Orta Asya, Ýran, Irak, Anadolu ve Suriye ve Balkanlar’da, 21 Mart günü (yenigün demek olan) Nevrûz adýyla yeni yýlýn baþý kabul edilir.
Dinler açýsýndan bakýldýðýnda.. 354 günlük Ay Yýlý’na göre hazýrlanan Yahudi Takvimi, þimdilerde 5781 yýlýnda olup, Roþ Aþana denilen bu yýlýn baþý, Milâdî-8 Eylûl 2020’deydi.
Yahudiler, o günün Hz. Âdem ve Havva’nýn yaratýldýklarý gün olduðuna inanýr; yani, insanlýðýn baþlangýcý bu noktadan baþlatýlýr.
Hristiyanlýk ise, bugün de kullanýlan Gregorian takvimi, Hz. Ýsâ’nýn muhtemel doðum yýl ve gününü ‘0’ (sýfýr) noktasý olarak baþlatýr.
Milâd, -bilindiði üzere- arabçada, doðuþ demek olup, tarihî bir ýstýlah/ terim olarak Hz. Ýsâ’nýn doðumu için kullanýlýr.
Ama, Hz. Ýsâ’nýn doðum günü tam olarak kesin deðildir. Doðduðu yer konusunda da, farklý Ýncil’lerde farklý rivayetler vardýr.
Mevcud Ýncil’lerin en eskisi kabul edilen Matta Ýncili'ne göre, Hz. Ýsâ Filistin’de, Beytullahm (Bethlehem) kasabasýnda doðdu, bir izbelikte..
Luka Ýncili’, Hz. Ýsâ'nýn Bethlehem'deki yeri hakkýnda, doðumundan hemen sonra, çobanlara, melekler tarafýndan bilgi verildiðini bildirir.
Markos ve Yuhanna Ýncilleri ise, Mesih'in, Hz. Davud'un soyundan olduðu belirtilir.
Biz Müslümanlar ise, takvim yýlýnýn baþý olarak, Hz. Peygamber (S)’in -doðum veya ‘bi’set’ini/ Allah’u Teâlâ tarafýndan peygamberlikle vazifelendiriliþini de deðil, o dönem ‘Mekke’sindeki putperest, þirk ehli toplumun ölüm tehditleri ve diðer nice aðýr baskýlarý üzerine- Mekke’den Medine’ye Hicret’ini esas alýrýz. Ýslam Takvimi’nin baþlangýç noktasý, Hicret hadisesidir.
Beþer tarihinde bazý tabiî veya sosyal hadiseleri kendileri için bir ‘takvim’in baþlangýç noktasý’ olarak kabul ettirmek isteyen bazý teþebbüsler de olmuþtur. (Alman filozofu Friedrich Nietzsche de Kilise’ye karþý açtýðý felsefî mücadeleye karþý, 1890’da, Antichrist (Deccâl) isimli eserinde, ‘Bugünden itibaren, ‘0’ (sýfýr) yýlýnýn ilk ayýnýn ilk günüdür..’ diye yeni bir takvim yýlý baþlatmýþtý.
Bizde de, tarihi, 19 Mayýs 1919’dan baþlatan bir anlayýþýn, daha sonra ise, Hristiyan dünyasýnýn kabullerinin modernlik adýna hangi mâlûm usûllerle kabul ettirdiðini hatýrlayýp geçelim.
Seküler /laik bir din, bir ‘dinsizlik dini’ olan marksizm ise, bütün ‘din’leri ‘yanlýþ’ kabul eder ve bütün bu ‘din’leri, toplumlarý devrime yönelmekten alakoyan bir ‘afyon’ olarak görür.
Komünist rejimlerde de uzun zaman, Hz. Ýsâ’nýn doðum gününü kutlamak yerine, yeni tip ideolojik kutlamalar icad edildiði, o kutlamalarý, ‘komünist kokulu seküler bir bayram’a dönüþtürmeye çalýþtýklarý görüldü.
Almanya’da ‘Nazi’lerin bakýþ açýsýný ise, Adolf Hitler 1921'in yýlbaþýnda, Münih'deki bir bira salonunda 4.000 bini aþkýn heyecanlý bir destekçi kitlesine hitaben yaptýðý konuþmada, ‘Kurtarýcý’yý (Hz. Ýsâ’yý) çarmýha gerdikleri için, ‘Yahudiler paramparça olana kadar durup dinlenmemeye’ yemin ettirir.
Tam 100 yýl önceki bu günler..
Hitler 1933’te iktidara geldikten sonra ise, ‘Noel aðacýnýn etrafýnda toplanan sarý saçlý, mavi gözlü nordik alman aileler’ medyada daha bir görünür hâle getirilerek, ‘saf aryen üstün ýrk’ ideolojisi normalleþtirilmeye çalýþýldý. Ve, günü geldi, Noel kutlamalarýndan artýk Mesih’i çýkarmak kararýna da varýldý.
Hitler’in ünlü propaganda þefi Goebels’in mekanizmasý, ‘Exalted Night/ Kutlu Gece’ ilahîsinin sözlerini de üstün ýrk ideolojisiyle deðiþtirdi. Artýk, ‘Jesus’a deðil, Nasyonal Sosyalizm’e imanla kurtarýlmýþ bir dünya’ tablosu çiziliyordu, sosyal hâfýzada..
Ýþte, yýlbaþý hikâyelerinden kýsa bir kesit..
Evet, bütün zamanlar Allah’ýndýr. Zamaný, ‘Hayýr’ yolunda kullanmak ise, kullara aid..