Mustafa Sabri Beþer
Mustafa Sabri Beþer
Tüm Yazýlarý

Neden Müslümandan psikolog olmaz?

Tanzimat sonrasý coðrafyamýzý ilmek ilmek iþgal eden Batýnýn iþlediði zihinlerin bir sonucu olarak, bazýlarýnýn en büyük korkusu toplumun yeniden manevi dinamiklerle tanýþýp Allah ile olan irtibatlarýný güçlendirmesi olmuþtur. Bundan ölümüne korkuyorlar. Çünkü o zaman, ele geçirdikleri ve köþe baþlarýný tuttuklarý seküler yaþam tarzý çökecek, toplum üzerindeki hegemonyalarý sona erecektir.

Üstün Dökmen'in "Baþörtülü psikolog olamaz!" açýklamasýný da bu zaviyeden okumak gerekir. Baþörtüsü, Dökmen'in asýl söylemek istediklerini gizleyen bir kamuflaj.

Dökmen, "Müslümanlar psikolog olmasýn." diyemediði için baþörtüsünü hedef alýyor. Dökmen'in ve seküler kesimin hedefindekiler baþörtülüler deðil, Müslüman ve inançlý psikologlar.

Peki, Üstün Dökmen ve seküler kesim, Müslümanlarýn psikolog olmasýndan niçin rahatsýz?

Niçin Müslüman ve inançlý psikologlarýn bu alanda çözümler üretmesini istemiyorlar?

Psikiyatrinin kurucusu olarak kabul edilen Freud'un yaklaþýmlarý insanýn sorunlarýný hep maddi olanla çözme yoluna gitmiþtir. Manevi olanýn asla var olmadýðý bu yaklaþýmda anne ile bebek arasýndaki iliþki bile cinsellikle açýklanmaya çalýþýlmýþtýr. Sadece anne ile bebek arasýndaki iliþki deðil nerdeyse bütün sorunlarýn temelinde bu baz alýnmýþtýr.

Duçar kaldýðýmýz sýnanmalarýn, acý ve mutluluk parantezinde yaþananlarýn karþýlýðýný seküler anlayýþlara sýðdýrarak; bizi zengin manevi geleneklerimizden uzaklaþtýrýp "mana" boyutunu unutmamýza sebep oldular. Seküler psikoloji, tedaviyi sadece mutluluk ve haz güdüsüyle tercih etmemizi salýk verdi.

Oysa psikoloji bir ruh bilimi, davranýþý ve zihni inceleyen alan olarak; ruhsal çöküntülerin teþhisi. Onlara göre tedavi yöntemi ise seküler anlayýþla; mutluluk.

Ýnsan için salt mutluluk hedefi, onun yaþam kalitesinin önündeki bir engeldir. Mutluluk engellerini aþmaya çalýþan insanýn, "anlam" ve "mana" baðýný da kurmasý gerekir. Ancak "mana" kapýsýný bulan kiþi seküler çözümlerin sadece avunulacak teselliler olduðunun farkýna varýr.

Bunun endiþesini yaþadýklarý için, mana krizi yaþadýðýmýz çað ve coðrafyamýzda ruhsal sorunlarýmýzý çözmek için Müslümandan psikolog olmaz diyorlar!

Ýyileþtirme tavsiyeleri seküler olana göre þekillendirilmiþ ve insan maneviyattan fersah fersah uzaða itilmiþtir.

Hal böyle olunca seküler ve laik kesim toplumu istediði gibi þekillendirmek için psikoloji silahýný hoyratça kullanmýþtýr.

Müslümanlarýn ve inançlý kesimin bu alana yönelmesiyle tedavide yeni yaklaþýmlar ortaya çýkmýþtýr. Bu yaklaþýmlar ise seküler ve laik kesimin ölesiye nefret ettiði maneviyat kaynaklýdýr.

Ýnsaný Yaratýcýsý ile buluþturma, sorunlarýna çözüm bulma noktasýnda vicdani ve ahlaki olaný ön plana çýkarma gibi manevi yöntemleri benimseyen bu yaklaþýmýn kýsa zamanda toplum tarafýndan kabul görmesi durumunda bu, onlar için endiþe verici bir sonuç olacaktýr. Bunun sonucunda seküler kesimin elindeki psikoloji silahý etkisini yitirmeye, hatta kendi aleyhlerine iþlemeye baþlar ki asýl endiþeleri de budur.

Seküler psikologlarýn, insaný tüketime ve maddi ihtiyaçlarýný gidermeye yönlendiren tedavilerinin karþýsýna yepyeni bir alternatif olarak çýkma ihtimali yüksek olan çözüm yolu: Manevi olana yönelme ve ruhun ihtiyaçlarýný temin etme.

Yeni iyileþtirme metodu toplum tarafýndan daha fazla tercih edilmeye baþlanýrsa bu, seküler psikologlarýn, ellerinden oyuncaklarý alýnmýþ çocuklara dönmeleri için yeterli bir sebep. Elindekini kaybetmiþ olmanýn verdiði þaþkýnlýkla da "Baþörtülüler psikolog olamaz." diye saçmalamaya baþladýlar.

Aslýnda bu bir yenilginin de itirafý. Toplumun sorunlarýna kalýcý çözümler sunmak yerine, onlarý çözmek için tercih ettiði bir alaný yok etmek tam da sekülerlerin ve laiklerin yapacaðý bir þey.

Onlar, yaþam tarzlarýný korumanýn en kolay yolu olarak yasaklama ve yok etmeyi tercih ederler. Geçmiþte yaþanmýþ 28 Þubat ve benzeri bütün darbelerin yaslandýðý temel argüman budur.

Dökmen ve benzerleri, yenildikleri, baþa çýkamadýklarý, karþýsýnda aciz ve çaresiz kaldýklarý yeni bir yaklaþýmla ilmi ve medeni sahada mücadele edemiyorlar. Toplumun, sunduklarý seküler ve maddi çözümleri deðil, manevi ve ruhi çözümleri tercih etmeye baþladýðýný gördüler.

Öyleyse ilmi alanda baþ edemediðini yasakla gitsin!

Darbeler sadece topla tüfekle deðil ayný zamanda yasaklama ve yok etme yoluyla da yapýlýyor!