Filistin ve Kudüs davasý, ümmet için tali bir mesele deðildir, asli davamýz ve vazifemizdir. Millet ve devlet olarak da her zaman böyle olacaktýr.
Bugünlerde yaþanan geliþmeler de bunun en büyük göstergesi.
Son peygamberin kendisinden önceki peygamberler ile Aksâ'da buluþup onlara imamlýk yapmýþ olmasý dini önderliðin, Ýsrailoðullarýndan ve Hristiyanlardan alýnýp Ýslam ümmetine verildiðinin tescilidir.
Bu yüzden Yahudiler egemenliklerini kaybettiklerini fark etmiþ ve bunu kabul etmeyerek Ýslam'a ve Müslümanlara zulüm etmeye baþlamýþlardýr. Kudüs için yitirilen canlarýn, harcanan hazinelerin haddi hesabý yoktur.
Kudüs, Hz. Ömer tarafýndan fethedildikten sonra da merkezdeki yerini korumuþtur. Onun uðruna düzenlenen Haçlý Seferleri'nde milyonlarca insan hayatýný kaybetmiþtir.
Selahaddin-i Eyyubi onun derdinden gülmeyi kendine haram kýlmýþtýr.
Sultan Abdülhamid, Filistin topraklarý için kendisine teklif edilen hazineleri elinin tersiyle geri çevirmiþtir.
Bugün Siyonizm iþgali altýnda olan Filistin ve Kudüs hala hayatýmýzýn merkezindedir. Gönüller Kudüs aþkýyla yanmakta, sineler orada yaþanan zulümler sebebiyle kanlý gözyaþlarý dökmektedir.
Mahmud Abbas birkaç gündür resmi ziyaret için ülkemizde. Cumhurbaþkaný Erdoðan'la birlikte basýna yaptýklarý açýklamada Erdoðan yine gönüllerimize su serpen önemli açýklamalarda bulundu.
Sonrasýnda Abbas ve Hamas üyesi Haniye ile bir araya gelindi ve dünyaya "birlik" fotoðrafý sunuldu.
Filistin hassasiyetini sahiplenmiþ bununla ilgili de sosyolojik tabloda ciddi duyarlýlýklar oluþturmuþ bir kadroyuz, nesiliz biz.
Emperyalizmin kucaðýmýza býraktýðý ayrýþma bombasýnýn patlama etkisi Ýslam coðrafyasýný etkilemiþ durumda. Kapitalizmin albenili yüzünü sunarak vazifemiz olmayan her türlü boþ iþle meþgul olmamýzý saðladýlar. Bu yüzden þu an elimizde koskocaman bir zafiyet ve güçsüzlük var. Bir de hýzla dijitalleþen dünyada çocuklarýmýzýn bu idrakten yoksun kaldýðýný düþünürsek...
Erdoðan'ýn Kudüs hassasiyetini dünya biliyor. "Kudüs kýrmýzý çizgimizdir." sözlerini dünyaya duyurdu. Ancak gözlerimiz hep somut bir/birkaç adým aradý.
Birkaç sene önce bir üniversite hocasýnýn söylediklerini hatýrladým.
Hocanýn, "Çocuklarýmýza; Kudüs, Mescid-i Aksâ ve Filistin temalý eðitimler verilmeli. Bildiðim kadarýyla MEB müfredatýnda herhangi bir metin yok. Yeni bir müfredat kurgulanarak ilkokul, ortaokul ve lisede farklý branþlarda ayrý ayrý temalar iþlenmeli." sözlerine istinaden, "Hocam kesin bir bilgi midir, gerçekten müfredatýmýzda yok mudur, teyide ihtiyaç var mýdýr?" diye sormuþtum. "Ýhtiyaç olabilir elbette!" cevabýný aldýðým için sýcak gündemlerim arasýndan çýkmýþtý.
Abbas ve Haniye buluþmasý sonrasý Erdoðan'ýn "Baðýmsýz Filistin..." sözleri heyecanýmý diriltmeye yetti bile.
MEB'de bir dostuma ulaþtým ve hocanýn söylediklerini teyit amaçlý sordum. Bilgi kýsmen geçerli. 2022 eðitim sezonu baþlangýcýna kadar gerçekten müfredatta iþlenmiþ bir tema yokmuþ. Sezon baþýnda 9. ve 10. sýnýf müfredatýnda tarih branþýna yüzeysel þekilde konulmuþ.
Lakin yeni dönemde bütün sýnýf müfredatlarýna eklenmek üzere þu anda hummalý bir çalýþma yapýlýyormuþ. Bu bilgi beni daha da heyecanlandýrdý.
Biz de öneride bulunabiliriz/bulunmalýyýz diye düþündüm.
Bu topraklar kültürel zenginlikleri ihtiva ettiði gibi Arap Ýslam medeniyetinin, Mýsýr, Fenike, Asur, Babil ve Pers medeniyetlerinin de doðduðu topraklardýr.
Aksâ'yla alakalý en az on farklý branþta, farklý açýlardan metinler olabilir. Coðrafya, edebiyat, Türkçe, sanat tarihi, Ýslam tarihi, güzel sanatlar...
Kudüs'ün etkisini ve önemini içselleþtirmemiz gerekiyor ki kimliðimizi yani davamýzý yaþayabilelim.
Hz. Ýsa'nýn bütün havarileriyle buluþup istiþare ettiði, annesi Hz. Meryem ile dertleþtiði 3 bin yýllýk zeytin aðaçlarýnýn gölgelediði Mescid-i Aksâ...
Davud a.s'ýn mezarýnýn olduðu "eski þehir", Hz. Ýsa'nýn son akþam yemeðini yediði yer. Yani Da Vinci'nin son akþam yemeði tablosunun akýllarýmýza geldiði þehir...
M. Akif Ýnan'ýn "Mescid-i Aksâ'yý gördüm düþümde" þiiri, Nuri Pakdil'in "Bir anne bir Kudüs doðurur" þiiri edebiyat ve Türkçe branþlarýnýn bu konudaki motifleridir.
Hz. Ömer'in fethi, Selahaddin-i Eyyubi'nin fethi tarih ve Ýslam tarihi alanlarýnýn konularýdýr.
Aksâ'nýn tarihi ve dar sokaklarý, Çile güzergahý üzerindeki sanatsal iþlemeler, Kanuni döneminde inþa edilmiþ surlar vb. mimari ayrýntýlar sanat tarihi kokar.
Lut Gölü ve Hz. Ýsa'nýn daðlarý coðrafyada yer bulur.
Sosyal bilgiler ve deðerler eðitimi branþlarýna girebilecek onlarca tema vardýr.
Her ne kadar Yahudilerin hurafe rivayetlerinden olsa da kýyamet savaþýnýn yapýlacaðý yani Armageddon vadisi olarak kabul edilen þehirdir Kudüs.
Acaba Armagedon, Resulullah'ýn sözünü ettiði büyük Müslüman ve Yahudi savaþý olabilir mi?
Kudüs kubbeler þehridir, taþlarýn konuþturulduðu þehirdir.
Orada Davud'un yýldýzý haçla, haç hilalle, hilal yýldýzla muaþaka yapmaktadýr. Þimdi egemen olan Davud yýldýzýnýn elimizden çýkma süreci yakýn tarih konusu olarak iþlenmelidir.
Bir fotoðrafçý fotoðraf çekerek, bir sinemacý film gözüyle bu þehirden ilham alýr.
Bir romancý ilham alýr ve yazar.
Bir öykücü, buranýn öyküsünden ilham alýr.
Bir tarihçi tarihini yazarak ilhamýný alýr.
Bir ilahiyatçý ilahi yönden burayý inceleyerek ilham alýr.
Bir tefsirci 'Hutta Kapýsý'ný görerek ilgili ayeti anlar.
Her branþ öyle veya böyle buradan ilham alacaktýr.
Hülasa, Kudüs ve Mescid-i Aksâ tek bir branþýn konusu deðildir.
Bu kadim davamýzýn gelecek nesillere aktarýlmasý noktasýnda MEB tarafýndan yapýlacak çalýþma çok büyük önem arz etmektedir.
Bu tarihi fýrsatýn en güzel þekilde deðerlendirilmesi dilek ve temennileriyle...