Arkadaþlarý Dilan Ekin'i, açlýk grevini terkettiði için yayýnladýklarý bir bildiriyle hem tehdit ettiler, hem de türlü hakarette bulundular. Zehir zemberek bildiride, ölümcül nöbeti terkeden Dilan'ý güya afiþe ederek, rezil ederek, insan içine çýkamaz hale getirmek istedikleri belli.
Ama yaptýklarý bu çirkin iþ, kendi aleyhlerine döndü. Toplum, Grup Yorum'un gençleri ölüme sürüklediðini, ölüm anaforuna atamadýklarýný ise, þeref lincine tutmakla tehdit ettiðini kesin ve net þekilde öðrendi... Vicdanlar, müzik maskeli bu ölüm þebekesini zamanýn çöplüðüne fýrlattýlar fýrlatmasýna da... Bu ölüm burgacý çok yönlü sorgulanmalý...
1- Dilan Ekin'e yönelik bu aðýr tehdit, ayný zamanda kadýna yönelik þiddet kapsamýnda da görülmeli deðil mi? Dilan Ekin'le selamý sabahý kesin, gördüðünüz yerde yüzüne tükürün, o þöyle alçaktýr, þöyle deðersizdir gibi kamuoyuna açýk bildiride bilumum hakaret ve sövgüler sýralanýyor... Kadýn haklarýyla uðraþan kesimler, özellikle feminist çevreler kamuoyu önündeki bu vahim durum hakkýnda ne düþünüyorlar? Her þiddet olayý, ayný zamanda bir samimiyet testidir, bakalým kimlerin sesi çýkacak?
2- Müziðin sosyal meseleleri konu edinmesi, söz gelimi ýrkçýlýk karþýtý bir tavýr takýnmasý, göçmen sorununa dikkat çekmesi, iklim kriziyle ilgili konulara parmak basmasý, savaþ eleþtirisi veya iþgal karþýtlýðý gibi mevzularda farkýndalýk oluþturma çabasý, tüm dünyada saygýyla karþýlanýyor. Lakin bu saygý veya raðbet ölümcül bir terör çaðrýcýlýðýnýn maskesi olamaz. Biz sanat yapýyoruz, öyleyse eleþtiri dýþýyýz diyerek iþin içinden sýyrýlmanýn imkaný da yok. Çünkü insan hayatý azizdir, saygýya, hürmete layýktýr. Kimse onu yok etmenin övgüsünü düzemez. Hele ki gençler ve çocuklar bu ölümcül müzik kutusunun oyuncaðýna çevrilemez.
3- Açlýk grevi yapan çocuklarýn dramatik yaþamý yaný sýra, aileleri ne halde acaba diye de sordurtuyor bu olay... Gençleri müzik gibi gönüllere hitap eden bir sanat aracýlýðýyla kendilerine baðlayýp, ardýndan da ölüme yatýran, ölümü yücelten, ölümü alkýþlatan bu örgütler hakkýnda anneler babalar ne düþünüyor? Ýnsanýn aklýna, Diyarbakýr'da HDP binasý önünde çocuklarýný terör örgütüne kaptýran veya çocuklarý örgütçe kaçýrýlan anne babalarýn baþlattýðý eylem geliyor. ''Aðlarsa anam aðlar'' der büyükler, bu yürekleri yaralý anneleri ziyaret edip, dertleriyle hemhal olmak geliyor benim düz aklýma... Bir de düz kalbim var, açlýk grevlerini durdurmak için elimizden ne geliyorsa yapmak zorundayýz diyorum. Gençleri birer intihar mangasýna çevirten bu hainane tuzaklarla nasýl bir mücadele etmeliyiz? Çetrefilli soru.
4- Suç, elbette cezalandýrýlýr, ama suçun yolunu açarak, suçu hazýrlayan hayat hikayelerine de göz atmak gerekmiyor mu? Terörle ve suç örgütleriyle mücadelede, suçu cezalandýrmak çoðu kez tek baþýna çözüm olmuyor. Bunun yaný sýra gençleri suça teþvik eden söylemin, anlatýlarýn veya kuþatýcý olaylarýn tek tek incelenip, hikayelerin tek tek sabýrla dinlenmesi, çözümlenmesi de gerekiyor. Bu konuda çok yönlü, çok disiplinli çözüm politikalarý ile iþe odaklanýldýðýný Adalet ve Ýçiþleri Bakanlýklarýnýn ilgili birimlerinden iþitiyoruz.
5- Ölüm oruçlarýný önlemekle ilgili olarak, psikologlar, psikiyaristler ne diyor? Öyle zannediyorum ki adliye ve emniyet onlarýn uzmanlýk alanlarýndan faydalanýyordur kuþkusuz. Grup Yorum'un ortaya döktüðü bu kirli dosya, toplum olarak hepimizi bilinçlenmeye davet ediyor. Ölüm oruçlarý ve genç intiharlarý, kiþinin kendisine uyguladýðý gönüllü þiddet, çok hassas olunmasý gereken konular. Suç ve ceza diyalektiðinin ötesinde zihin yormamýz gereken mevzular. Sadece objektf yaklaþýmlar yetmez. Objektivizmin derinlerinde saklý genelleþtiricilik dürtüsü çoðu kez yüzeyselliði de içinde barýndýrýr, oysa ne kadar incitici ve yanýltýcýdýr bu. Bu yüzeyselliði, bu genelleþmeyi ancak hakkaniyet idesiyle aþabileceðimiz, bunun ise gerçekten emek isteyen bir nezaket ve sorumluluk ahlaký olduðunu farketmemiz gerekiyor.