Ülkemiz; tarihin en büyük felaketiyle boðuþurken, birileri de; günlerdir "THK uçaklarý" masalý anlatýyor. Koro, sürekli ayný þeyleri tekrarlýyor. Bunlarý duyan da zanneder ki, THK'nýn hangarýnda uçaklar bekliyor ama kullanýlmýyor!
Hatta CHP lideri Kýlýçdaroðlu o kadar abarttý ki, "THK'daki uçaklarý verin, yangýnlarý biz söndürelim" bile diyebildi. Ama devlet yine sorumlu davranarak, önce Tarým ve Orman Bakaný sonra bizzat Cumhurbaþkaný, "THK'da, kullanýlabilecek uçak olmadýðýný" açýkladý.
Ancak ne gariptir ki, özellikle yerleþim yerlerine yakýn ormanlarý ateþe veren PKK hainlerine tek kelime etmeyen bu körükçüler, THK masalýný býrakmadý.
"Türk Hava Kurumu" denen bu müflis kurumu bu kadar dillerine dolamalarý elbette tesadüf deðil. Gelin bu; emekli generaller çiftliðinin geçmiþini biraz kurcalayalým.
VECÝHÝ HÜRKUÞ, "HAVACILIÐI GELÝÞTÝRSÝN" DÝYE KURMUÞTU
Vecihi Hürkuþ, ilk yerli Türk uçaðýný 1924 yýlýnda üretmiþti ama o günlerde, þapka ve kýlýk kýyafet kanunu gibi çok daha önemli(!) iþlerle uðraþan devlet, bu uçaða, teknik yetersizlik sebebiyle uçuþ izni verememiþti! Üstelik uçaða da el koymuþlardý. Bitmedi, uçaðý yapaný da ev hapsine koymuþlardý. Bunlara çok içerleyen Vecihi Bey de Ýzmir Tayyare Okulu'ndan istifa etmiþti.
Ýþte o günlerde (16 Þubat 1925), halka; havacýlýðýn önemini anlatmak için THK'nýn kuruluþunda yer almýþtý. Hatta "Uçaðýmý verin, THK'ya baðýþ toplayayým" demiþti ama alamamýþtý.
Vecihi Bey, askerlikten istifa edince tek parti diktatörlüðünden kurtulacaðýný zannediyordu ama yanýlýyordu. Nitekim THK heyeti olarak gittiði Avrupa'da, Junkers ve Rohrbach uçak fabrikalarýný gezerek çok önemli verilerle dönen Vecihi Hürkuþ, daha geliþmiþ uçak yapmaya çalýþýrken, THK yöneticilerinin ilettiði; "Bu iþten vazgeç ve elindeki bütün proje ve tasarýmlarý da Hava Kuvvetleri'ne teslim et" talimatý alýnca, CHP vesayetinin oraya da uzandýðýný anlamýþtý.
Bir süre çalýþtýðý Kayseri'deki Alman patentli uçak fabrikasý da iflas edince, güzel bir uçak daha yapmýþtý ama yine sertifika alamamýþtý. Devlet yine; beþ yýl önceki "Tayyarenin teknik vasýflarýný tespit edecek kimse bulunmadýðýndan gereken vesika verilmemiþtir" demiþti. Türkiye'den ümidini kesen Vecihi Bey, trene yüklediði uçaðý Prag'a taþýmýþ, Çekoslovakya'dan sertifika almýþ ve ülkeye, kendi uçaðýyla dönmüþtü.
Baþka bir iþ verilmediði için bu uçaðýyla Anadolu'yu dolaþan Vecihi Hürkuþ, THK'ya rekor baðýþ toplamýþtý. Ama o dönemde, milletine hizmet eden hiç kimse cezasýz kalmamýþtý. Nitekim onun da uçuþu yasaklanmýþtý. O yýlmamýþ Almanya'da uçak mühendisi olmuþtu. Ama THK, uçak mühendisi elemanýný Van bürosunda yollamýþtý!
HAVA KURUMU; HAVACILIÐA DARBE VURUR MU?
Atatürk Havalimaný'nýn ilk sahibi Nuri Demirað'ýn ocaðýna incir aðacý diken de yine THK'dýr. Çünkü, 1938 yýlýnda 64 planör ve 24 uçak sipariþ etmiþti ama üretilen uçaklarý almaktan son anda vazgeçmiþti!
Tahkim mi dediniz? Tek yetkili "Millî Þef" idi. Nuri Demirað da, CHP Genel Baþkaný ve Cumhurbaþkaný Ýnönü'ye mektup yazmýþtý ama nafile... Maðduriyetinin giderilmesini beklerken, özellikle iflas ettirilmiþti.
Ýlerleyen yýllarda ise Müslümanlarýn kâbusu olmuþlardý. Kurbanla bayramla hiç ilgileri yoktu ama vatandaþýn; hizmet vakýflarýna vermek istediði kurban derilerini devlet eliyle gasp ediyorlardý. Öte yandan, tüyü bitmemiþ yetimin hakkýna "baðýþ" diye çöküyorlardý.
Böyle; çok ah aldýðýndan mýdýr bilinmez; bu kurum hiç iflah olmadý. CHP zihniyetinin kimseye kaptýrmadýðý THK'nýn yaptýðý hiçbir hizmet yoktu ama bu kadar gelire raðmen, yolsuzluk iddialarýyla çalkalanýp duruyordu. 2009'da baþkan olan emekli Tümgeneral Osman Yýldýrým döneminde, 17 bankadan alýnan 800 milyon lira kredi sebebiyle bütün taþýnmazlara ve uçaklara ipotek kondu. Yolsuzluk iddialarý sebebiyle tutuklanan Osman Yýldýrým, THK'yý cezaevinden yönetmeye(!) devam etti. Bataklýðýn her gün biraz daha derinleþmesi üzerine kurum, 2018 yýlýnda devletten "kayyum" istedi. 1,8 milyar liraya yükselen borç yapýlandýrýldý.
Þimdi lütfen cevap verin...
Kendi yangýnýný söndüremeyip devlete havale eden bu THK, orman yangýnýný nasýl söndürecek?