Bu ülkede bir kesimde hâlâ imam hatip düþmanlýðý var.
Ahmet Hakan'ýn yazýsýndan haberdar oldum.
Ýmam Hatip Lisesi mezunu Ahmet Hakan Coþkun, 2 yýldýr Hürriyet gazetesi Genel Yayýn Yönetmeni.
On gün önce köþesinde, "Ýmam hatiplinin gazetesi" baþlýðý ile yazdýðý yazýyý þaþýrmadan okudum.
Tuðrul Eryýlmaz isimli yazar, Ýlber Ortaylý için "Ýmam hatiplinin gazetesinde neden yazdýðý anlaþýlamayan akademisyen Ýlber Ortaylý..." diye yazmýþ.
Þaþýrmadým.
Cemaziyülevvelini bildiðimiz o gazeteci, Hürriyet'in baþýnda bir imam hatiplinin bulunmasýný hazmedemeyenlerin sözcüsü olmuþ.
Türkiye'de yönetimin baþýnda da bir imam hatipli var.
Türkiye'nin Cumhurbaþkaný bir imam hatipli. Bakanlar, milletvekilleri, üst yöneticiler de var...
Cumhurbaþkaný Erdoðan'ý hiç hazmedemediler.
Asýl hazmedemedikleri imam hatipler deðil.
Ýmam hatiplere milletin teveccühü...
Ýmam hatiplerin temsil ettiði deðerler...
Ýnancýmýz, Müslümanlýðýmýz...
Ýmam hatiplere düþmanlar.
Tek parti döneminden beri milletimizin inancýna sahip çýkma, mana köklerine baðlanma emeli, ille de Batýlýlaþým diye tutturan zihniyet sahiplerini çok rahatsýz etti. Tedirgin etti.
Asýl rahatsýz olan ise Hýristiyan Batý dünyasýydý.
Ýçimizdekiler, onlara taþeronluk ettiler...
Cumhurbaþkaný Recep Tayyip Erdoðan dün, "Yeniden Açýlýþýnýn 70. Yýlýnda Ýmam Hatip Okullarý ve Türkiye'de Din Eðitimi Sempozyumu"na katýldý.
Meselenin özünü öyle güzel izah etti ki...
Maddeler halinde özetleyeyim:
1. Esasen imam hatiplerin tarihi, milletimizin hak, hukuk, özgürlük ve adalet mücadelesinin de tarihidir. Milli iradenin üzerine düþen vesayet gölgesi kalktýkça imam hatiplerin de önü açýlmýþ, kapýsýna vurulan zincirler kýrýlmýþtýr. CHP zihniyeti milletle, milletin deðerleriyle hesaplaþmasýný hep imam hatipler üzerinden yürütmüþtür.
2. Menderes'in hayata geçirdiði ilk icraatý ezanýn aslýyla okunmasýdýr. Diðer hizmetleri ise imam hatip okullarýnýn açýlmasýdýr.
3. Ýmam hatipler 28 Þubat döneminde vesayetçilerin yeniden hedefi olmuþ, katsayý zulmü ile de imam hatiplilerin üniversite hayallerine set çekilmiþtir.
4. 28 Þubat döneminde kapýsýna kilit vurulmak istenen bu okullar bugün ülkemizin en çok tercih edilen eðitim kurumlarý arasýnda yer alýyor. Öðrenci sayýlarý, göreve geldiðimizde 600 binden 64 binlere kadar düþen bu okullarýmýzda okuyan evlatlarýmýzýn sayýsý bugün 1 milyon 415 bine ulaþtý.
5. Bu okullarýn bu derece sahiplenilmesinin nedeni imanlý, ahlâklý, çalýþkan, idealist nesiller yetiþtirmesidir. Ýmam hatip okullarýndan ülkesine gönülden baðlý kiþiler çýkmýþtýr. Mehmet Selim Kiraz gibi hakkýn yolunda can veren kahramanlar çýkmýþtýr. Kendi insanýna kurþun sýkan hain çýkmamýþtýr. Aklýný ve iradesini Pensilvanya'daki þarlatana kiraya verenlerin 28 Þubat'ta imam hatip okullarýna düþmanlýk yapmasýnýn sebebi iþte budur.
6. Bu hikâye, azgýn azýnlýðýn kýþkýrtmalarýna raðmen demokrasiden ayrýlmayan sessiz çoðunluðun da hikâyesidir.
Bu hikâye, senelerce ülkesinde öz yurdunda parya muamelesi gören aziz milletimizin de hikâyesidir. Bu hikâye üniversite kapýlarýnda baþörtülü olduklarý için içeri alýnmayan kýzlarýmýzýn da hikâyesidir.
'Göbeðini kaþýyan' diyerek tahkir edilen Anadolu insanýmýzýn hikâyesidir. 'Takunyalý, gerici, yobaz' diye hor görülen, 'makarnacý, kömürcü' diye dýþlanan Anadolu insanýnýn hikâyesidir.
Diyarbakýr'da, Van'daki annelerin, babalarýn hikâyesidir. Bu hikâye, azgýn azýnlýðýn kýþkýrtmalarýna raðmen demokrasiden ayrýlmayan sessiz çoðunluðun da hikâyesidir...