Ýzmir Menderes'te makas atarken çarptýðý aracýn karþý þeride geçmesine ve 5 kiþinin ölümüne, onlarca kiþinin yaralanmasýna sebep olan sürücü hiç yalnýz deðil.
Hepimiz gayet iyi biliyoruz ki yüzlercesi, binlercesi yollarda.
Yolun, yoðunluðun durumuna bakmaksýzýn önündeki aracý taciz eden, korna çalan, uzunlarý yakýp yol vermeye zorlayan...
Makas atan...
Düþüncesizce sollayan...
Kurallara uygun seyreden araçlar arasýna uygunsuz biçimde girmeye çalýþan...
Düþüncesiz, þýmarýk, zorba ya da doðrudan söylemek istiyorum- kana susamýþ katil sürücüler bir yanda.
Onlarýn sebep olduðu tehlikelerle baþ etmeye, riskleri bertaraf etmeye çalýþýrken ölümle burun buruna gelenler ya da Menderes'te olduðu gibi feci þekilde hayatýný kaybedenler bir yanda.
Trafik kazalarýný sonuçlar üzerinden konuþmayý býrakmamýz gerekiyor.
Büyük bir adaletsizlik söz konusu çünkü burada.
Kaza gerçekleþtikten sonra sürücü hatasýndan baðýmsýz deðerlendirmek, kadere baðlamak, hepsini ayný hizada kazaya karýþan iki-üç araç gibi bakmak yanýltýyor bizi. O araçlardan birinde kazaya sebep olan bir sürücü var çünkü.
Kurallara uymuyor, zorluyor, diðer araçlarýn güvenliðini riske atýyor.
Adýný koyalým, "taammüden cinayete teþebbüs" ediyor aslýnda.
Kaza ölümle sonuçlansa da o seferlik ölüm olmasa da sonuç deðiþmiyor.
Þýmarýklýk, kuralsýzlýk, zorbalýk aynen devam ediyor.
Bayram tatili için yollara düþen herkes bir kez daha tecrübe etti bunu.
Tehlikenin farkýndayýz yani, hepimiz.
Bu saldýrganlýða, hukuksuzluða derhal müdahale edilmeli o yüzden.
Türkiye Büyük Millet Meclisinin yeni yasama yýlýnda ilk iþi bu olmalý.
Kurallara uymayan ve yollarda patlamaya hazýr bir bomba gibi seyreden "mobil teröristler" ile mücadeleyi ciddiye almalý Türkiye.
Kuralsýz davranana ne af ne müsamaha.
Ceza kanunu mutlaka elden geçmeli. Cezalar gerçek manada caydýrýcý ve ýslah edici olmalý.
Trafikte kuralsýzlýðýn doðal sonucunun ölüm olduðunu, öldürmeye kast olduðunu kanunlara geçirmek, zihinlere iþlemek gerekiyor.
Menderes'teki kazaya sebep olan sürücünün 5 kiþinin feci þekilde ölümüne sebep olmaktan yargýlanmasý gerekiyor mesela.
Mahkeme eðer cani sürücüye "bilinçli taksirle öldürme" suçundan hüküm kurarsa 2-3 yýl ceza, "olasý kast ile öldürme" suçundan hüküm kurarsa en az 20 yýl ceza almasý olasý. Aradaki fark çok büyük ve 20 yýl cezanýn bile yatarýnýn 5-6 yýl olduðu düþünüldüðünde ortaya çýkan adaletsizliði hiçbir þekilde gideremezsiniz.
Caydýrýcý da olamazsýnýz.
Hatta bizzat o cani sürücü için bile ýslah edici bir sonuç doðmayacaktýr.
Baþka tedbirler alýnmalý mutlaka.
Þehirlerde can güvenliðimizi riske atan baþka araçlar da var. Motosikletlerin, moto-kuryelerin, scooterlerin, elle çekilen çöp arabalarýnýn da düzenlemesi þart.
Devlet vatandaþlarýnýn "yaþama hakkýný", "vücut bütünlüðü içinde yaþama hakkýný" korumakla yükümlüdür.
Daðdaki teröristlere karþý yürütülen baþarýlý mücadelenin trafikteki teröristlere karþý da yürütülmesi gerekiyor.
Yürütmenin baþý olan Sayýn Cumhurbaþkanýmýz baþta olmak üzere Ýçiþleri Bakaný Ali Yerlikaya ile Adalet Bakaný Yýlmaz Tunç'un bu meseleyi öncelikli iþleri arasýna almalarý hayati öneme sahip.
Yasa çalýþmalarý için AK Parti Meclis Grup Baþkaný Abdullah Güler'e de buradan duyurmuþ olalým.