Çok da karmaþýk deðil aslýnda.
Türkiye'nin "endüstriyel" manadaki tek "dünya starý" sayýlan Tarkan'ýn son parçasý muhalefet liderleri tarafýndan gasp edilmemiþ olsaydý da gündem olurdu.
Bu popülariteye sahip bir þarkýcýnýn çýkardýðý her albüm öyle ya da böyle ses getirir çünkü.
Hatta müzik piyasasýnýn diliyle söylersek "müzik listelerini sallar, altüst eder" falan.
Üstelik kaç zaman sonra yaptýðý ilk þarkýymýþ Tarkan'ýn.
Son zamanlarda yaptýðý þarkýlarý bildiðimi söyleyemem ama ben de pek çok yaþýtým gibi Türk pop müziðinin en kral yýllarý olan 90'larda çýkýþ yapan diðer isimlerle birlikte Tarkan'ý da epeyce dinledim. Hala severim "asla vazgeçemem", "unutmamalý", "kýþ güneþi" gibi pek çok þarkýsýný.
Ýyi popçudur Tarkan. Buna zamanýn ruhunu, piyasanýn ritmini bilmesi de dahildir. 90'larýn baþýndan beri ortalarda (dedikodu sayfalarýnda, bar kapýlarýnda) olmamasýna raðmen piyasadan kaybolmamayý, ismini unutturmamayý baþardý mesela. Bu uzun sürede pek çok yýldýzýn söndüðü, magazin muhabirlerinin maskarasýna döndüðü düþünüldüðünde, kariyerini stratejik bir akýlla yönettiði söylenebilir.
Dolayýsýyla bunca yýl profesyonel ekiplerle kýlý kýrk yararak, konserleri medyayý ortamý baðlayarak albüm çýkaran bir profesyonel uzunca bir aradan sonra çýkardýðý þarkýnýn akýbetini tesadüfe býrakmýþ mýdýr?
Ýki seçenek var gibi.
Tarkan perþembe akþamý þarkýsýný paylaþýr paylaþmaz muhalefet havada kapýyor þarkýyý. Önce ÝYÝ Parti Genel Baþkaný Meral Akþener, sonra pek çok CHP'li HDP'li ÝP'li milletvekili, siyasetçi, muhalefet destekçisi gazeteci, akademisyen, sanatçý þarkýyý ayný þekilde yorumlayarak sahipleniyor.
Birbirlerinden haberdar gibi, peþ peþe.
Acýklý ve üzerine konuþulmasý gereken budur, Tarkan ya da þarkýsý deðil.
Bu histerik paylaþým Tarkan'ýn bilgisi dahilinde ya da deðil. Ama topluma umut vermek, ülkeyi düze çýkarmak için siyaset yaptýðýný iddia eden koca koca kadýnlarýn adamlarýn bir pop þarkýsýndan medet ummasý bir düzeydir. Hayli düþük bir düzey.
Siyasetçiler popçuyu referans göstererek "Erdoðan gitçek" diyorlar.
Bu tam anlamýyla bir trajedidir. Siyasi bir trajedi.
Son yirmi yýlda girdikleri bütün seçimleri kaybettiler ve suçunu Erdoðan'a yýkmaya çalýþýyorlar!
Tabanlarý oy verdikleri partilerin siyaset bilmezliðinden, kýsýrlýðýndan, baþarýsýzlýðýndan bunaldý. Umut olamadýlar. Bu bungunluðun kaynaðý olarak hedef þaþýrtýyor, Erdoðan'ý gösteriyorlar.
Tarkan kendi seçmenlerine terapi yapsýn istiyorlar. Bedavadan.
Bedava ise tabii.
Öte yandan Tarkan bir profesyonel. Siyasi kampanyanýn parçasý, karþý ittifakýn þarkýcýsý olmayý tercih de edebilir. Kitleleri harekete geçirmesi, umut vermesi, oylarý muhalefet lehine olgunlaþtýrmasý istenmiþ, o da tamam demiþ olabilir.
Ama akis oldu ise, onun bilgisi ve izni dýþýnda þarkýsý muhalefet liderlerince gasp edilmiþ, sosyal medyada etiketlenmiþ ise Tarkan bu oldu bitti karþýsýnda "lütfen þarkýmý siyasi emellerinize alet etmeyin" diyememiþ olabilir.
Yaptýðý açýklamada "pandemide evde bunaldým" diyor.
Siyasi amaçla yaptým ya da yapmadým demiyor. Daha doðrusu, Meral Haným baþta olmak üzere histerik biçimde paylaþmaya, zil takýp oynamaya kalkanlarýn siyasi sahipleniþine dair olumlu olumsuz bir þey demiyor.
Diyebilir mi?
Zor.
Çið çið yerler onu.
Klipte siyasi bir vurguya rastlamadým ben. Sýradan bir klip. Sözler de öyle. Basit düz ve sýradan. Pop þarkýsý iþte. Zorlamaya gerek yok.
Buna raðmen muhalefet liderleri, siyasetçileri ve çevreleri þarkýnýn sözlerinden siyasi mesaj çýkarýp yaygara koparýyorlar, (nasýl bir yokluk umutsuzluk özgüven yoksunluðu içindelerse artýk).