Türkler neden antisemit olamazlar?

Başlıktaki sözün çok iddialı olduğunun farkındayım. Dinler tarihi konusunda bu ülkenin en iyi yetişmiş akademisyenlerinden biri olan değerli dostum Dr.Taceddin Kutay'ın bu anlamdaki değerlendirmelerine birkaç satır aşağıda yer vereceğim. Ama önce ABD'nin, Türkiye'ye dönük o tepkisine biraz yakından bakalım.. Erdoğan'ı 'antisemit' olmakla suçlamış ABD.. Oysa İsrail'den ya da Gazze ve Batı Şeria'daki saldırılardan daha önce doğrudan ABD Başkanı'nı ve yönetimini hedef alan daha da sert bir söylemi vardı Erdoğan'ın... "Ellerinizden kan damlıyor" dedi Biden'a.. hatırlayın; ".... Biden, sözde Ermeni soykırımında Ermenilerin yanında yer aldı. Şimdi de ciddi manada orantısız şekilde Gazze'ye saldıran ve yüz binlerce insanın şehadetine vesile olan bu olayda da ne yazık ki siz kanlı ellerinizle bir tarih yazıyorsunuz..." Hem 1915'i hem de Gazze'de yaşananları hatırlatarak doğrudan ABD Başkanı Biden'a tepki gösterdi Erdoğan.. Peki neden ABD, bu çıkışa karşılık vermek yerine kavgasını Yahudiler üzerinden yapıyor?.. Çok kızdıysan kendine söylenen sözlere tepki göster arkadaş..

Dünya görüyor.. 15 Temmuz'da 251 vatan evladını şehit eden katil Fethullah Gülen'i himaye etmeye devam ediyorsun.. 40 senedir bebek katili alçak, cani, kalleş aşağılık terör örgütü PKK'yı besliyorsun. Irak'a, Afganistan'a, Suriye'ye ve daha pek çok ülkeye girip işgal ettin, milyonlarca Müslümanı katlettin.. Elbette ellerinden kan damlıyor.. Hadi buna cevap versene..

Erdoğan 'antisemit'miş.. Öyle diyor ABD... Açıklamayı okuyunca Şalom Gazetesi'nin Genel Yayın Yönetmeni değerli dostum İvo Molinas'ı aradım.. Dedim ki;" İvo ben neyi atlıyorum?.. Yani sahiden Erdoğan antisemit ve ben Müslüman olduğum için farketmiyor olabilir miyim?.." Cevabını aynen yazıyorum; "... Erdoğan asla antisemit değildir.. Böyle düşünmek abesle iştigaldir.. Belki Blinken'ı 'israil terör devleti' sözü rahatsız etmiş olabilir ama orada da Erdoğan'ın mevcut hükümetin saldırgan tutumunu eleştirdiği herkesçe malum..." İvo bu konuda hiç de sözünü esirgemeyen bir dosttur.. Şu alınacak, bu gücenecek diye bir derdi yok.. Kendisi öyle düşünmese de bu algıya sebep olan söylemin bu olduğunu düşünüyor.. Peki İsrail'i devlet politikası olarak eleştirmek antisemitik bir tavır mıdır?.. Burası da tartışmalı. Dr.Taceddin Kutay'a göre, bu alan belirleme meselesi bir politika.. Diyor ki Taceddin Kutay; "...Antisemitizm kavramı müphem bir kavram. İsrail kendisini bu müphemlik ile koruyor. "Tel Aviv'in havası nemlidir" demeniz antisemitik olarak yaftalanmanıza sebebiyet verebilir. Kavramın sınırları belli değil. Bu müphemlik İsrail'in işine geliyor..."

Peki neden Türkler Neden Antisemit Olamazlar? Taceddin Kutay'a göre bunun birkaç nedeni var..

1) İslamiyet Hristiyanlık sonrası paradigmanın dinidir. Hristiyanlık, soy sop nesep sosyal sınıf gibi bireysel aidiyetleri göz önünde bulundurmak sızın kendisine mensup olmayı mümkün kılan bir algıyı ortaya koymuştu. İslamiyet bu algıyı daha da geliştirerek kurumsal bağlılıkların da ötesinde bir dinî tasavvur ortaya koydu. Dolayısıyla bir kimsenin kökeni sebebiyle reddedilmesi İslamiyet'in en temel telakkisine aykırıdır.

2) Eski Ahit'te bulunan peygamberler kitapları ile ortaya çıkan bir kabul vardır. Buna göre İsrail lanetlenmiş kabul edilir. İslam telakkisi bunu ırki bir lanetlenmişlik olmadığı aksine bir tutumun lanetlendiği konusunda safahatle pek çok kez ulema tarafından ortaya konmuştur. Bu telakki sayesinde ashab arasında ellinin üzerinde ırken yahudi olan kimsenin yer aldığı malumdur

3) Antisemitizm kavramı, başlangıçta Yahudi ırkına düşmanlık olarak tanımlanmaktaydı. Bu tanım, İsrail'in kalkan olarak bu kavramı kullanmasına yetmeyince sürekli olarak gelişmeye başladı. Kavram bir taraftan politik olarak genişlerken esasta daraltıldı. Buna göre semitik kavimlerden olan Araplara düşmanlık antisemitizmin tanımı çerçevesinde yer almaz, salt Yahudi düşmanlığı yer alır. Ancak bu da yetmez, İsrail eleştirileri, kavramı politik istikamette genişletir.

4) Yukarıdaki daralıp genişleme sebebiyle semitik bir kavme mensup olan Hz. Muhammed'in ümmeti olan bizler Arap düşmanlığı yapamıyor oluşumuzla antisemitik olmaktan kurtulamıyoruz. Ancak Hz. Yakup ile Hz. İsa arasında gelip geçen ve Kur'an da zikredilen peygamberlerin hepsinin Yahudi olması, bunlara olan bağlılığımız üzerinden bizi antisemitizmden uzaklaştırıyor

5) İslamiyet'in en temel araçlarından olan temizlik kavramı hijyenik bir temizliği kastetmez. Kastedilen sağlık anlamında bir temizliktir. Burada katiyen kaçınılması gereken şeylerden birisi saf olmayan yiyeceklerin tüketilmesidir. İslamiyet, Yahudiliğe o kadar geniş bir alan açar ve benimser ki, Yahudi'nin kestiği et temiz ve helal kabul edilerek yenilebilir sınıfta görülür.

Taceddin Kutay'ın tespitlerine ve İvo Molinas'ın değerlendirmelerine bıraktım bugün köşemi.. Çok önemli.. Evet 'Biz antisemit değiliz'.. Tartışmaya gerek bile yok..