Baþlýktaki sözün çok iddialý olduðunun farkýndayým. Dinler tarihi konusunda bu ülkenin en iyi yetiþmiþ akademisyenlerinden biri olan deðerli dostum Dr.Taceddin Kutay'ýn bu anlamdaki deðerlendirmelerine birkaç satýr aþaðýda yer vereceðim. Ama önce ABD'nin, Türkiye'ye dönük o tepkisine biraz yakýndan bakalým.. Erdoðan'ý 'antisemit' olmakla suçlamýþ ABD.. Oysa Ýsrail'den ya da Gazze ve Batý Þeria'daki saldýrýlardan daha önce doðrudan ABD Baþkaný'ný ve yönetimini hedef alan daha da sert bir söylemi vardý Erdoðan'ýn... "Ellerinizden kan damlýyor" dedi Biden'a.. hatýrlayýn; ".... Biden, sözde Ermeni soykýrýmýnda Ermenilerin yanýnda yer aldý. Þimdi de ciddi manada orantýsýz þekilde Gazze'ye saldýran ve yüz binlerce insanýn þehadetine vesile olan bu olayda da ne yazýk ki siz kanlý ellerinizle bir tarih yazýyorsunuz..." Hem 1915'i hem de Gazze'de yaþananlarý hatýrlatarak doðrudan ABD Baþkaný Biden'a tepki gösterdi Erdoðan.. Peki neden ABD, bu çýkýþa karþýlýk vermek yerine kavgasýný Yahudiler üzerinden yapýyor?.. Çok kýzdýysan kendine söylenen sözlere tepki göster arkadaþ..
Dünya görüyor.. 15 Temmuz'da 251 vatan evladýný þehit eden katil Fethullah Gülen'i himaye etmeye devam ediyorsun.. 40 senedir bebek katili alçak, cani, kalleþ aþaðýlýk terör örgütü PKK'yý besliyorsun. Irak'a, Afganistan'a, Suriye'ye ve daha pek çok ülkeye girip iþgal ettin, milyonlarca Müslümaný katlettin.. Elbette ellerinden kan damlýyor.. Hadi buna cevap versene..
Erdoðan 'antisemit'miþ.. Öyle diyor ABD... Açýklamayý okuyunca Þalom Gazetesi'nin Genel Yayýn Yönetmeni deðerli dostum Ývo Molinas'ý aradým.. Dedim ki;" Ývo ben neyi atlýyorum?.. Yani sahiden Erdoðan antisemit ve ben Müslüman olduðum için farketmiyor olabilir miyim?.." Cevabýný aynen yazýyorum; "... Erdoðan asla antisemit deðildir.. Böyle düþünmek abesle iþtigaldir.. Belki Blinken'ý 'israil terör devleti' sözü rahatsýz etmiþ olabilir ama orada da Erdoðan'ýn mevcut hükümetin saldýrgan tutumunu eleþtirdiði herkesçe malum..." Ývo bu konuda hiç de sözünü esirgemeyen bir dosttur.. Þu alýnacak, bu gücenecek diye bir derdi yok.. Kendisi öyle düþünmese de bu algýya sebep olan söylemin bu olduðunu düþünüyor.. Peki Ýsrail'i devlet politikasý olarak eleþtirmek antisemitik bir tavýr mýdýr?.. Burasý da tartýþmalý. Dr.Taceddin Kutay'a göre, bu alan belirleme meselesi bir politika.. Diyor ki Taceddin Kutay; "...Antisemitizm kavramý müphem bir kavram. Ýsrail kendisini bu müphemlik ile koruyor. "Tel Aviv'in havasý nemlidir" demeniz antisemitik olarak yaftalanmanýza sebebiyet verebilir. Kavramýn sýnýrlarý belli deðil. Bu müphemlik Ýsrail'in iþine geliyor..."
Peki neden Türkler Neden Antisemit Olamazlar? Taceddin Kutay'a göre bunun birkaç nedeni var..
1) Ýslamiyet Hristiyanlýk sonrasý paradigmanýn dinidir. Hristiyanlýk, soy sop nesep sosyal sýnýf gibi bireysel aidiyetleri göz önünde bulundurmak sýzýn kendisine mensup olmayý mümkün kýlan bir algýyý ortaya koymuþtu. Ýslamiyet bu algýyý daha da geliþtirerek kurumsal baðlýlýklarýn da ötesinde bir dinî tasavvur ortaya koydu. Dolayýsýyla bir kimsenin kökeni sebebiyle reddedilmesi Ýslamiyet'in en temel telakkisine aykýrýdýr.
2) Eski Ahit'te bulunan peygamberler kitaplarý ile ortaya çýkan bir kabul vardýr. Buna göre Ýsrail lanetlenmiþ kabul edilir. Ýslam telakkisi bunu ýrki bir lanetlenmiþlik olmadýðý aksine bir tutumun lanetlendiði konusunda safahatle pek çok kez ulema tarafýndan ortaya konmuþtur. Bu telakki sayesinde ashab arasýnda ellinin üzerinde ýrken yahudi olan kimsenin yer aldýðý malumdur
3) Antisemitizm kavramý, baþlangýçta Yahudi ýrkýna düþmanlýk olarak tanýmlanmaktaydý. Bu taným, Ýsrail'in kalkan olarak bu kavramý kullanmasýna yetmeyince sürekli olarak geliþmeye baþladý. Kavram bir taraftan politik olarak geniþlerken esasta daraltýldý. Buna göre semitik kavimlerden olan Araplara düþmanlýk antisemitizmin tanýmý çerçevesinde yer almaz, salt Yahudi düþmanlýðý yer alýr. Ancak bu da yetmez, Ýsrail eleþtirileri, kavramý politik istikamette geniþletir.
4) Yukarýdaki daralýp geniþleme sebebiyle semitik bir kavme mensup olan Hz. Muhammed'in ümmeti olan bizler Arap düþmanlýðý yapamýyor oluþumuzla antisemitik olmaktan kurtulamýyoruz. Ancak Hz. Yakup ile Hz. Ýsa arasýnda gelip geçen ve Kur'an da zikredilen peygamberlerin hepsinin Yahudi olmasý, bunlara olan baðlýlýðýmýz üzerinden bizi antisemitizmden uzaklaþtýrýyor
5) Ýslamiyet'in en temel araçlarýndan olan temizlik kavramý hijyenik bir temizliði kastetmez. Kastedilen saðlýk anlamýnda bir temizliktir. Burada katiyen kaçýnýlmasý gereken þeylerden birisi saf olmayan yiyeceklerin tüketilmesidir. Ýslamiyet, Yahudiliðe o kadar geniþ bir alan açar ve benimser ki, Yahudi'nin kestiði et temiz ve helal kabul edilerek yenilebilir sýnýfta görülür.
Taceddin Kutay'ýn tespitlerine ve Ývo Molinas'ýn deðerlendirmelerine býraktým bugün köþemi.. Çok önemli.. Evet 'Biz antisemit deðiliz'.. Tartýþmaya gerek bile yok..